Har en Vista HP Recovery partit. Installera från den. Läs me

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Skaffade en HP Pavilion dv9813, tyckte det var massa förinstallerat skit på den så jag läste lite hastigt att man kan fixa en ny installation genom att bränna ut recovery skivan eller trycka in F11 vid uppstart. Det kändes bra ifall min egen "vanliga" installation av vista skulle gå åt pipan.

Installerade en Vista version som jag har hemma, men till min förvåning så har inte HP nå bra drivare på hemsidan eller så är det något som har gått jätte snett.

Får inte igång det trådlösa och lite annat som är "gult" i enhetshanteraren.

OK tänkte jag, startade om datorn trycker F11, men inget händer, den kommer bara till den installerade vista igen.

På partitionen så står det att den har 3Gb av 10Gb ledigt, så recovery grejen verkar vara kvar i datorn åtminstone.

Nån som har nå förslag vad jag kan göra för att få igång recovery grejen

Uffe

Eller kanske någon som har en recovery skiva till denna laptop som kanske kan bränna ut en till ??? Eller att jag får ladda ner den

Last edited:
Ring eller live-chatta med HP's support (öppet 24/7, väldigt hjälpsamma!), du har ju redan betalat för den hjälpen.

Ska kolla det, läste nånstans att man kan göre recovery partition AKTIV så den bootar upp på den.

Måste bara kolla vad som händer om inte det fungerar, kan den boota upp på det OS som installerat nu på något sätt då om inte det fungerar. För c: är inte aktivt då när man har ändrat det

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph