Har du varit med om att kjedjan hoppat av/gått av?

Har du varit med om att kjedjan hoppat av/gått av?

• Antal röstningar
    0

fastwheeler

Terminator
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Tänkte kolla om någon varit med om detta. Har iaf inte hört att någon här i trakten har det ...

Ja min kedja gick av på förra hojen när jag slangade. Ingen kul upplevelse kan jag lova. O mycket blev trasigt :skrämd

Ja då! men man kan säga att jag slog ner från bakhjulet ganska hastigt. Blev lite förvånad när det inte drev någe mer

Igår på Anderstorp såg jag två kedjor på banan och lika många förbryllade förare lite längre fram!

Verkar ju vara vanligare än jag trodde.

På moppen man hade engång i tiden var det ju lite vanligare, men service nivån låg ju inte riktigt lika högt heller :crash

När jag var på Motospeed sist höll dom på att byta motorblock på en hoj där kedjan gått av. Ett gott råd, kolla kedjelåsen varje gång ni smörjer kedjan (efter varje körning, eller???).

Man ska ha nitad kedja!!! Jag gjorde av med 4 klipps till kedjelås förra sommarn sen nitade jag kedjan

Min kedja på Dominatorn gick av mitt i en kurva, med skjuts..... :skrämd :skrämd :skrämd Men Gud var med mig och kedjan låste utgående axeln istället för att låsa bakhjulet eller slå sönder passageraren/motorblocket. Fick dock bryta bort drevkåpan, eftersom kedjan hade kilat sig ordentligt. Tur att den var i plast :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT