-har du tips på lämplig sporthoj?

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
hallåj, jo min fröken tog mc-kort i somras å tvingades köra omkring med ett 230 kg tungt vrak (cb500-82 :zpy )

hon vill ha en riktig mc, hon snackar sporthoj ala yzf/cbr600 å dylikt...motard går tydligen bort.

har ni några förslag på vad hon skall skaffa?
kruxet är att försäkringsklass 6 lr 7 går bort pga ekonomi.gärna runt 30-35 tusen.

-vad kan man få tag på för hoj i de lägre försäkringsklasserna utan att de blir FÖR tråkiga???

tacksam för svar/raggZor

Är det din skolfröken?
låter lite kört med de hojar hon tänkt sig iaf, de hamnar i 7an.

Kanske nån skum triumph med specialförsäkring eller en gammal 600 från tidigt 90-tal?
Iaf om hon tycker kåpor är nödvändiga.

Raggarn skrev:
hallåj, jo min fröken tog mc-kort i somras å tvingades köra omkring med ett 230 kg tungt vrak (cb500-82 :zpy )

hon vill ha en riktig mc, hon snackar sporthoj ala yzf/cbr600 å dylikt...motard går tydligen bort.

har ni några förslag på vad hon skall skaffa?
kruxet är att försäkringsklass 6 lr 7 går bort pga ekonomi.gärna runt 30-35 tusen.

-vad kan man få tag på för hoj i de lägre försäkringsklasserna utan att de blir FÖR tråkiga???

tacksam för svar/raggZor

Har ni kollat trajjan TT600 ? jävligt billig i försäkring och ska gå helt okej för att vara 600 cc..
Men det e klart ni får ingen sådan för 35 papp ... :gnissla
Kanske titta på en sv 650 (många tjejer som kör).

// TOK :fyllisar

Yamaha SZR660? Liten, sportig, "lagom" effekt = billig försäkring. De flesta jag sett till salu ligger faktiskt på 30-35 000 kr.

Bandit 600 kanske? Om den är sportig nog... 77 hk - tillräckligt bra knuff, men ändå relativt billig att försäkra. De billigaste ligger på ca 35 000 i annonserna, men de borde kunna gå billigare än så.

Yamaha FZR600, årsmodeller innan 94 har 91 hk, och hamnar i fk6. Kanske är lite för hög försäkringsklass, men inköpspriset är lägre... vissa säljs för runt 20 000 kr.

Sedan så blir det dyrare i inköp... Suzuki SV650, Yamaha TRX850, Ducati 750SS...

Jag har en FZR600... Är ruskans nöjd med den ännu så länge... Betalar 585/månaden halv/helår på mig....i försäkring.... den kosta 28K när jag köpte den...... trevlig hoj =).... Tycker jag!

:yoparty

hållundan skrev:
Jag har en FZR600... Är ruskans nöjd med den ännu så länge... Betalar 585/månaden halv/helår på mig....i försäkring.... den kosta 28K när jag köpte den...... trevlig hoj =).... Tycker jag!

zxr400?? billig både i inköp och försk. ca 65kusar

åfan!
tackar så mycket grabbar,
skall genast undersöka marknaden!

-hon vill köra ifrån min kommande ktm660 till våren, /gör hon det=socker i tanken =)

hållundan skrev:

585/mån halv/helår??? Va menar du med det? (jag är trög :( ) Du får alltså inte ställa av eller vad? Jag betalar 15kr mer i månaden på min ZX9 och jag är 24 år. Leta rätt på en hoj hon vill ha och ringa alla bolag och kolla, det behöver inte bli så dyrt.

En CBR 600 passar väl? Om hon låter bli att helförsäkra så finns det gott om dem till det priset.

hornet en är fortfarande billig hos susab(tentant eller vad dom heter nu)
beroende på vart man bor! Tydligen en hoj som många tjejer kör eftersom den är rätt så låg (korta tjejer) men jag har inte sett någon!
Det kan vara värt att kolla upp om det är intressant kan du låna mitt regnr
vet att det har gått ett par hornets riktigt billigt nu på hösten! en för 35 här på sporthoj och så vet jag en kille som köppte en tok fin för 40 med slipon och bra däck 800 mil!

Lycka till!

Min sötnos är fortfarande kvar och där har du mycket effekt på få kilo. 65/140. Åhh hej vad det går.....! :tungan
billig hoj och billig försäkring. 4700 tror jag att jag betalar hel/hel.

/FW

som tidigare sagts kan en Triumph TT600 vara ett bra alternativ. har en själv och det är en bra sporthoj att börja med, tycker jag iaf. att If sedan har "billig" försäkring är ju inget negativt direkt. :)

Raggarn skrev:
åfan!
tackar så mycket grabbar,
skall genast undersöka marknaden!

-hon vill köra ifrån min kommande ktm660 till våren, /gör hon det=socker i tanken =)

Köp en SV650 så ligger ni ganska nära varann. :)

Rigge skrev:
585/mån halv/helår??? Va menar du med det? (jag är trög :( ) Du får alltså inte ställa av eller vad? Jag betalar 15kr mer i månaden på min ZX9 och jag är 24 år. Leta rätt på en hoj hon vill ha och ringa alla bolag och kolla, det behöver inte bli så dyrt.

Det betyder att jag har 585 kronor i månaden halvförsäkring helår... Nej jag får inte ställa av, försäkringen gäller hela året... Visserligen lite surt att pynta när hon bara står å väntar i förrådet, men det var ändå det billigaste jag kunde få.

/H

hållundan skrev:
Det betyder att jag har 585 kronor i månaden halvförsäkring helår... Nej jag får inte ställa av, försäkringen gäller hela året... Visserligen lite surt att pynta när hon bara står å väntar i förrådet, men det var ändå det billigaste jag kunde få.

/H

Då får du ju teckna försäkring på våren och sälja den på hösten! och sedan köpa tillbacka den på våren!

"Skramlaha" TRX850 ska väl vara rätt ok? E iaf fk. 5 å inte alltför tråkig - fråga nån här på forumet bara! Fast den kanske inte kommit ned till 35' än :va

Ska man ha lite långsammare/billigare hojar kan kanske en GPZ500S kan va idé å skaffa.

Men, rätta mig om jag har fel, är det inte billigare att försäkra en sporthoj om man har den strypt och har mellanklasskörkort :confused: Fast hon kanske skaffade tungt direkt?

Nåja, lycka till med hojköpet iallafall!
/F.

hornet oskar skrev:
Då får du ju teckna försäkring på våren och sälja den på hösten! och sedan köpa tillbacka den på våren!

då är den ju oförsäkrad när jag säljer den... eller?

Vem ska köpa den? Jag själv gissar jag ju på... Det blir jobbigt... eller?

/H

hållundan skrev:
då är den ju oförsäkrad när jag säljer den... eller?

Vem ska köpa den? Jag själv gissar jag ju på... Det blir jobbigt... eller?

/H

Du skulle ju kunna skriva den på farsan, tjejen, morsan så garageförsäkrar dom den så skriver du över den på dig i vår och tar en likadan försäkring på dig igen. Men då skenförsäkrar du den och då får stryk om du berättar det här, eller gäller det bra på sommaren tro? :gnissla

Du hade väldigt dyr försäkring iallafall.

Varför inte min hoj, Ducati 750 Sport 01'a

F.klass 5, dock lite mer än 35k i inköpspris, hade tänkt mig 50k nu när den är i perfekt skick.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!