Har du slagit runt?

• Thread starter Thread starter HBSS
  • Start date Start date

Har du slagit runt?

• Antal röstningar
    0

HBSS

Guest
Förtydligande: gäller gathojar! dvs inte cross/enduro.Har du slagit runt? Ni som stuntar har säkert gjort det så jag lägger in ett alternativ för er med. Skriv gärna hur.

Last edited:
Usch ja. Fick gashäng på högsta växeln med KTM 500 MX tvåtaktscross på torkad lerbana. Hårt som fan. Båda armarna ur led. Ena klonkade tillbaka när jag reste mig och den andra slet jag rätt efteråt. Reste mig snabbt som fan för att kolla så ingen såg vurpan :D Armen har hoppat ur led 10 gånger sedan dess, så nu har jag fått axeln opererad.

Inte ännu men det kommer väl.
Kör ju inte i sporthojsfarter på bakhjulet i 200+, snarare mellan 50 och 120. Men det räcker gott, galet roligt.

En gång. låg väl i bara 20-30 km/h - glömde av att jag hade en rejäl (fullpackad) ryggsäck på mig, så balanspunkten dök upp och försvann bra mycket tidigare än vad jag räknade med :D
Mjuk landning däremot, ryggsäcken (försvarsmaktens Bärsäck 2000) var fullproppad med kläder, men egot fick sig lite skrapsår ;)

Inte på väg, men på crossbana har det varigt väldigt nära.. Tanklocket kunde man väll ha flyttat :huvet Inte skönt direkt :D

man har ju varit läskigt nära några ggr. men de lär ju hända snart känns de som :P

Blev lite orolig först när dom flesta svarat ja men nu börjar det ta sej. Är lite skraj själv nämligen, vet hur det va när man körde cross då slog man ju runt ibland och det va ingen big deal. Kanske va för att jag aldrig lärde mej använda bakbromsen:D jobbar på det nu.

ja. Jag var helt säker på att jag hade tvåan i, men det visade sig att jag fått i ettan. Det gick så jävla fort att jag inte hann reagera innan jag låg på backen

Jupp, testat det och därför så är båda däcken i backen i fortsättningen. Har man inte talangen så påminner smärtan.
Det har tydligen gått i arv också:va, dottern har nu avverkat fyra bakskärmar på crossen bara i år:rolleyes:. Det här med startträning kan ju kvitta när ungen frivarvar KX´en med svart blick och sedan bara dumpar kopplingen när grinden faller:näsblod:D

Jag slog runt med en åkgräsklippare model wheel horse a-81 för 25 år sen. Räknas det?

Blir ganska förvånad av dehär egentligen. Själv är man ju färsking så kanske inte
ska säga så mycket men då är de alltså 36% som åker på bakhjulet som
alltså slagit runt (28 / 77 = 0.363636364 = 36%) minst en gång.

Inte för att de kommer hindra någon (eller mej själv) att åka på hjulet men endå :näsblod

Jag utgår självklart från att crossbanan inte räknas, så ja, framåt i Söderledstunneln en gång och bakåt någon gång per år sedan -88:)

Två gånger på 3:an på olika surgixxers. De har en tendens att kasta av mig :mad:

Kryssade i Ja.... Slagit över bakåt och framåt ett antal ggr men då på cross hojar.
Varit ruggit nära med ZZR i för ca 10 år sedan innan jag lekte slut växellådan på den.

Har börjat om så smått med Tuonon det går ju inte att låta bli med en sådan lekfull hoj.
Men suger getpung på att åka bakhjul har grava funderingar på att försöka låta bli.
Är så kär i hojen så vill ju inte slå över med den.....
Och bakbromsen är obefintlig på tuonon.... (barnsjukdom)

Ska jag satsa på o lära mig att köra bakhjul får det bli till att öva med WR450:n ....

Nej, det har jag inte gjort. Brukar hålla mig på 2 hjul.

Men jag har fått bredställ och vält med en snöskoter, räknas det? :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...