Har du köpt skinnställ på www.louis.de ???

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
Någon som har köpt skinnställ på www.louis.de ? Eller känner någon som
gjort det ? Leveranstid ,krångla det något m m.

Tacksam för hjälp eftersom jag aldrig handlat utanför Sverige förut ?

Fogel99 skrev:

2 kompisar beställde lyse där till krashkåpor som dom skulle montera in, tog prick en vecka, halva priset jämfört med priserna i sverige =)

Jag har köpt hjälm därifrån. Jag beställde även ett visir, men det hade dom inte på lager så dom skickade bara hjälmen utan o ens fråga mig om jag ville vänta på visiret, lite skumt tycker ja, men i övrigt funka de bra!

Nån som har nån uppfattning om storlekarna i Tyskland ?
Samma som i Sverige eller ?

Beställde Vanucci-racestället åt brorsan därifrån, funkade bra...kolla så det finns i lager innan bara. Betalade 3300 kr inkl frakt för det, är exakt samma ställ som säljs här i shoppen på sporthoj fast bokstäverna är utbytta mot vanucci.

wima skrev:
Beställde Vanucci-racestället åt brorsan därifrån, funkade bra...kolla så det finns i lager innan bara. Betalade 3300 kr inkl frakt för det, är exakt samma ställ som säljs här i shoppen på sporthoj fast bokstäverna är utbytta mot vanucci.

Clover VT-1000 du menar eller ??

tjena
mitt namn är Jim cornbeliusson
och jag har just startat en firma som säljer mc delar.
jag har louis som leverantör så du kan köpa av igenom mig för nästa exakt samma pris omdu inte vill krångla med tyskland. JAg avrundar bara euron till 10 sek men du slipper ju ta frakten från tyskland e du intresserad så ring mig på 0704-966042.
MVh Jim
Fogel99 skrev:

jimmbo skrev:
tjena
mitt namn är Jim cornbeliusson
och jag har just startat en firma som säljer mc delar.
jag har louis som leverantör så du kan köpa av igenom mig för nästa exakt samma pris omdu inte vill krångla med tyskland. JAg avrundar bara euron till 10 sek men du slipper ju ta frakten från tyskland e du intresserad så ring mig på 0704-966042.
MVh Jim

DU HAR PM

Ingen annan som köpt från Louis ???
Är det lugnt att betala med Mastercard ? ingen risk för
kortbedrägeri ?

Hmmmm... :banana :banana :banana

Tja,
har handlat från Louis och Polo(www.polo-motorrad.de), men på plats i Tyskland... En polare däremot beställde kläder, fick hem rätt grejor, på utsatt tid. Storleken passade inte, han fick skicka tillbaka och fick rätt storlek, ingen extra kostnad...
Funkar med andra ord klockrent!
Var inte rädd för att handla med kreditkort, gör du inget extremt dumt kommer bankerna att ersätta och hjälpa dig om något skulle gå fel. Handlar massvis på kort över Internet själv, aldrig något problem.
Storlekar i Tyskland är väl som här, dvs 52 från en leverantör kan vara som 56 från en annan. Kända märken har samma storlekar som här. De har bytesrätt också om storleken inte skulle passa.
Lycka till

Last edited:
Fogel99 skrev:
Ingen annan som köpt från Louis ???
Är det lugnt att betala med Mastercard ? ingen risk för
kortbedrägeri ?

Hmmmm... :banana :banana :banana

Du kan vara lugnt gällande louise,de, var i en av deras 4 butiker i Hamburg i vintras, den största mckedjan i tyskland. Enormt utbud och kanontrevlig personal.

Ok, får väl testa o handla på Louis då.
Skiljer ju en massa i pris mot ett svenskt i alla fall !!!

Jag beställde en klocka av dom i september...fick den i slutet an december.
Ett jävla skitföretag om ni frågar mig.

starre68 skrev:
Jag beställde en klocka av dom i september...fick den i slutet an december.
Ett jävla skitföretag om ni frågar mig.

Alla företag kan väl göra fel ibland?

Vissa priser är ju vansinnigt billiga på Louis, ta som exempel detta skinnställ, runt 2000 kr! Är det någon som har någon aning om hur pass bra/dåligt det är? Jag kan tänka mig att det inte riktigt går att jämföra med ett ställ för 10 000 kr men helt kasst kan det väl inte vara?

Det är nästan så att jag är sugen på att beställa ett bara för att testa, med tanke på priset :).

Jag har beställt flera gånger från Louis .Har grejorna hemkörda till dörren inom en vecka.Frakten är alltid 21.5 euro oavsett hur mycket man beställer för.Nackdelen är om man beställer över internet och varan inte finns hemma så vet man inte det förrän man får paketet med övriga delar.Ringer man och beställer så får man reda på det direkt .De pratar också engelska.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8