Har du justerat dina stötdämpare?

Har du justerat dina stötdämpare?

• Antal röstningar
    0

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Jag sitter och funderar på hur många av er det är som har, efter behov, justerat era stötdämpare själv. Man slutar alldrig att förvånas av hur mycket folk det egentligen finns som inte av eget påfund börjar justera stötdämpare,lufttryck osv osv på sin motorcyckel. Handlar det inte om att känna sin maskin? Eller kör verkligen alla så sakta att det inte spelar någon roll?

Jag skruvar gladeligen på dämparna med varierande resultat. Kör med olika setup bana/gata.

Klart man skruvat på fjädringen både fram å bak, bytte till Millens bakdämpare också för att kunna justera kompression och längd också.

Dessutom åker gumman med ibland å då får man dra på några snäpp kompression.

jag justerade mina idag igen.. fick ett härligt släpp i onsdags när jag med mycket nedlägg blev tvungen att väja först för en lastbil och sen en grushög!!! :skrämd

men nu går den bättre... tror jag iaf, var ute och testade idag med

det är väl inget fel med roadracing? om man översätter det blir det "gat-tävling" vilket låter jätte bra... detta kan även tolkas som streetracing, vilket säkert ligen är den absolut bästa och mest trevliga formen av tolkning!!! :D :bow

Självklart så ska man på och justera, det är inget att vara rädd för. Om man skruvar bort sej så är det bara att ställa allt enligt instruktionsboken och börja om igen.

Finns det en skruv att skruva på så gör jag det. Har dock lärt mig att inte skruva för mkt på förgasarskruvarna då jag oftast inte vet vad jag gör :rolleyes: Brukar vara så att jag lär mig genom att prova mig fram och se vad resultatet blir, inte så kul om motorn skär för att jag råkade stänga av oljetillförseln...

Men dämparjusteringarna pillar jag dagligen på. Vet iaf att jag måste justera bakdämparen så att den blir hårdare! :fakta (ni får se en bild sen)

själv så tycker jag också att jag har fått till en sån där "bra" inställning just nu. blir faktiskt lite orolig när jag inte vet vad ja ska justera mer, vägrar liksom acceptera att det har blivit bra. men tailsaiser ska på, eller???

Har du fått ihop hojen så den lirar bra och så ska du slänga på Tailriser?? Då får du ju troligen börja om med fjädringen igen eftersom chassiegeometrin blir helt fel....

den funkar men jag vill ha upp baken mer. sen har ja inget emot att justera dämparna mer...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back