Har du fått din hoj stulen någon gång?

Har din hoj blivit stulen någon gång och vad hände med hojen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Det finns säkert en gammal poll på detta. Svårt att komma på något nytt nuförtiden.

Anyhoo, hade varit intressant att veta hur många som utsatts för detta nesliga brott att få sin motorcykel stulen (våldtagen) av en okänd part. Själv är man ett brottsoffer från -94 när min GSX750ES blev stulen efter endast en månads ägande och aldrig hittades igen. Svara bara om det blev polisanmält.

fick en R6 -99 stulen 2005, min hoj hitades slaktad & hos tjuven blev det husrannsakan samma dag den återfanns. tjuven åkte på en himla massa

R1 -04 stulen förra hösten, vet vem tjuven är, men kan ej bevisa något.
hojen inte återfunnen.. men vet att delar av den sålts på blocket

Fick min R1a stulen -04 inne vid rolambshovsparken i stan... Mitt på dan, fullt med folk. Låg bara 30 m från hojen som var låst. Dessvärre var det buskar ivägen så jag hade inte någon direktkontakt med bågen. Dom måste ha stannat med en skåpbil och lyft in den. Trodde inte det va sant! Gick fram o tillbaka i skinnstället i värmen o leta... Fick aldrig se den igen. 350 mil på mätarn. dessutom hade jag en gotlandsbiljett dagen efter att avnjuta... Skapligt nere man var då.. Hade hela sommarn framför mig.
Efter det så ställde jag aldrig den nya sporthojen någon stanns i det fria utan uppsikt...

Fick också hojen stulen.XT 600:mad:
Men dom lämnade iallafall en halv öl :tummenupp

Nästa gång så lyckades dom inte få med sig hojen suzuki 750R
bara tändlåset som fick stryk.

Fick tändninglåset mosat av en efterbliven granne förra säsongen, men det är startspärr på hojen så den startade inte. Repade kåpor fick jag gratis på köpet med. Polisanmälan gjordes. Dom kom med bil och tittade även på en stulen moped, men ngt mer hände inte. Fick själv säga ngr mindre vänliga ord till idioten o hans "gäng". Varit lugnt sedan dess. *ta i trä!*

Last edited:
En R6:a 00 blev jag av med 2007.
Åkte till jobbet kl 06:45 på morgonen, rättade till kapellet för den hade blåst av halva hojen under natten, där den stod utan för min port. kom hem från jobbet 15:30 och hojen var borta.. så mitt på ljusa dagen, utan för min port där det för övrigt ligger tvättstuga, fastighetsvärdens kontor, föreningslokal för pensionärer som det alltid är full rull i, och precis brevid ligger det en skola fullt med ungar hela dagen..

Och INGEN hade sätt något eller hört något.. skit skoj :död Enligt polisen skulle det röra sig om en liga från öststaterna som härjade/härjar i området.
Ät skit och dö, jävla lågpannor. :brinnerup

Har fått tre st stulna på 35år
Det första bottennappet försvann
Nr två försvann mitt i stan, innan semestern, aldrig återfunnen
Nr vart stulen utanför porten, vart jagad på hojen av snuten.
vittnen pekade utan en person. och en del andra bevis ,
busen nekade i förhör och då blev det nedlagt.
tydligen hade han en snut i familjen som fixade det ????????

Tunga hojarna har faktiskt klarat sig helt, då stod ändå min förra (RF600) utanför porten i Brandbergen varje natt.

När RFn ersattes av en Aprilia SR125 däremot tog det fart. Parkerad på samma plats med kapell över sig hade jag 3 eller 4 stöldförsök på den under ett par månader. Grannungarna var prime suspects då de i stort sett alltid hade stöldgods på sin uteplats.

Fräckast var nog när jag hälsade på en kompis borta i Vallaområdet. Runt 18-tiden på kvällen utanför porten tar tre handlingskraftiga ynglingar och bär iväg den. En hundrastande dam finner det hela märkligt och frågar vad de håller på med. De släpper den och kutar därifrån. Hon tar hjälp av en granne som låser in åket i områdets pannrum. Gubben som låste in den skäller sen ut mig i 5 minuter för att jag var så jävla dum och lät ungarna stjäla den...

Min gamla blåa ZXR400 utsattes för ett stöldförsök. Bröt upp tändningslåset och sen sprang de. Min ZXR400R har varit iväg och hittades lite halvt mosad i ett dike, helt återställd idag.

Har bara ägt hoj 2 säsonger och har klarat mig so far..
Men tänkte dock säga några tänkvärda ord.

Hur bra koll har ni på era grannar? Vem äger vad?
Jag har jäkligt dålig koll måste jag erkänna (har iofs över 50 grannar), och det är inte så att man stor blänger på folk som man ser stå vid t.ex en bil/hoj. Blir ännu svårare att se om de gör något fuffens då man inte tänker på det, för det gör man sällan man har annat att tänka på. De ska se jävligt suspekta ut för att jag ska reagera.

Lita inte på att era grannar eller andra ska se/förstå och rädda era prylar.
Bara en tanke.

Last edited:
125:a stulen, aldrig återfunnen :(

En tre veckor gammal CBR 600 (precis inkörd på dagen) försvann kl 18:30 när jag åt middag, tjuvarna torskade senare då dom hade span på gänget. Min självrisk fick jag inte tillbaka.

Stulen och återfunnen i ett LÅST garage i Rågsved. Han som hade nycklarna till garaget hade såklart ingen aning om vem som parkerat den där så Polisen kunde inte göra ett skit. Förstörd och inlöst. :mad:

Fick en KTM 660 stulen en natt i ett parkeringsgarage.

Vi hittade min hoj efter ett tag, inlåst i ett soprum i huset förövaren bodde men polarens 660 kom inte fram i dagsljus förrän långt senare och i ett bedrövligt skick.

Dom hade bestämt sig för att kapa och lacka till den så den såg ut som en moppe. Sen när hojen började bli sleten så börnade dom bakdäcket tills slangen gick paj och lutade den mot ett hyreshus.

Skitungar!

/ Jens

Blev av med en 1100RW en tisdagseftermiddag i parkeringshuset där jag jobbar -02. Numera har jag tvåvägslarm.

en rd350 som vart stulen och sen fick polisen syn på den och tog upp jakt (tyvärr över levde båda tjuv jävlarna och är tillhör umeå "elit" nu mera)((här vill jag skriva deras namn))

sen en tzr 250 som polisen återfan och lämade i en buske och ringde mig var ej hemma 30 mil bort typ så polisen sket bara i hojjen jag sa åt dom att ta den i förvar men dom sa att det var inte deras jobb (turligt nog har man kontakt nät här så det var dom som hämtade hojjen och låste in den åt mig)

Vintern 07 fick jag min Hornet 02 stulen ur vinterdvalan...
Aldrig hittad igen.

Har någon av er som blivit av med hojen haft den låst med rejäla kättinglås eller dylikt som har blivit forcerat/sönderklippt i samband med stölden?

Jag hade kätting på min första hoj som blev stulen, kättingen blev forcerad på något sätt, men de tog med den trasiga länken, så det gick inte se hur det gått till tyvärr...

125 crossen blev stulen i farsan förråd.
Hade skivbromslås samt bygellås på den. Har haft 4 inbrott i det förrådet. Kanske var tur att man inte kom då dom höll på, för jag kan inte hålla mig lugn utan jag klipper till. Hittade en stor jävla bajonet kniv som någon av dom tappat.

2 inbrott i firmabilen, alla verktyg borta
Fick tag i en pundare när han slangade farsan bil mitt på dagen på våran parkering för 6-7år sen. Han fick en armbåge i huvet.
När jag var 18 så slangade några ungdomar runt 20års åldern morsan bil på natten, när jag glodde på film. Farsan hade golfbagen vid dörren så jag tog en klubba och gick ut och skickade den en gång i motorhuven och en gång genom rutan på deras golf vr6. Höll på att åka på rejällt med stryk när jag mötte 3av dom på krogen 2veckor senare :tummenupp

Fan när man tänker på det, så är det fan varje vecka man hör av någon att dom haft inbrott.

Har någon av er som blivit av med hojen haft den låst med rejäla kättinglås eller dylikt som har blivit forcerat/sönderklippt i samband med stölden?
Nope, inte i mitt fall. Endast styrlås. Var ung och fattig och hade inte råd med varken riktigt lås eller stöldförsäkring:gnissla

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back