Har du bänkat din R1000 ??

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Är intresserad av att se och höra hur många hästar ni fått ur era Suzuki GSX-R1000.

Tjena Geiger

Min -03:a är bänkad på MB vid installation av power commander och ger 160...

GSX-R 1000 -02 yoshimura helsystem, knfilter och tremod

158.6 på bakhjulet.

Bifogat

• perrasbänk.jpg
    perrasbänk.jpg
    80.9 KB · Visningar: 114
SAE är en väääääldigt förhistorisk siffra, kommer ihåg att man i handboken för min gamla amazon -69 angav både SAE och DIN hästar,
den hade 100 HK SAE och 82 HK DIN. Om du exempelvis ska omvandla KW till hästar så tar man KW*1,36 och du får DIN HK, SAE HK= DIN HK * 1,16
SAE HK beräknas på motor helt obelastad av övrig kringutrustning som ex. generator, kylfläktar etc.

[PlastRaket] skrev:
SAE är en väääääldigt förhistorisk siffra, kommer ihåg att man i handboken för min gamla amazon -69 angav både SAE och DIN hästar,
den hade 100 HK SAE och 82 HK DIN. Om du exempelvis ska omvandla KW till hästar så tar man KW*1,36 och du får DIN HK, SAE HK= DIN HK * 1,16
SAE HK beräknas på motor helt obelastad av övrig kringutrustning som ex. generator, kylfläktar etc.

När man bänkar en hoj så kan man välja mät-norm, DIN, SAE, Std, mm och det skumma är att om man väljer SAE så får man dom lägsta värdena. Och det är oftast SAE som används.

Se länk

Last edited:
Tänkte just skriva detsamma, SAE är det man är intresserad av att se. Mc-varuhuset tex har en förkärlek för STD-hästar vilket gör kunderna jätteglada eftersom du hittar massor med mer hästar än det egentligen finns.

Den här dynocharten blev jag riktigt intresserad av när jag först såg den för 3 år sedan.

GSXR-1000-Dyno-Chart.gif

Grymt kul hojj!
/a

OLJEKYLD GSXR skrev:
Tänkte just skriva detsamma, SAE är det man är intresserad av att se. Mc-varuhuset tex har en förkärlek för STD-hästar vilket gör kunderna jätteglada eftersom du hittar massor med mer hästar än det egentligen finns.

Jag trodde det va hur hojen gick som va intessant. :va :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...