Har ditt försäkringsbolag tjänat på att ha dig som kund? Eller har du klotat eller gjort nåt annat så att de behövt betala ut belopp som överstiger det du lagt i premier? Svårt att svara på för de som åkt många år men försök så gott det går!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjänat i det enskillda fallet då.Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
heliac skrev:Jaha..![]()
men?Kevorkian skrev:Mmmm, det är så en försäkring fungerar. FB gör inte större vinst bara för att jag som enskild inte råkat utnyttja försäkringen.
HanneZ skrev:men?
"Har ditt FB tjänat pengar på dig?"
Så lyder frågan, "på dig" syftar ju just på dig!
(O nu blev texten fet, va inte meningen)
Kevorkian skrev:Jag förstår ju vad ni tänker på. Jag försöker bara spela viktig. Men jag hävdar fortfarande att FB inte har TJÄNAT pengar på mig bara för att jag inte utnyttjat försäkringen. Fråga istället om man har betalat in mer pengar än man fått tillbaka så slipper ni viktigpettrar som mig
![]()
Kram
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion