Har din tandläkare rekommenderat ett tandkrämsmärke?

Har din tandläkare rekommenderat ett tandkrämsmärke?

• Antal röstningar
    0

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Jag blir helt less på reklamen där dom säger "Min tandläkare rekommenderade att jag skulle använda bla bla bla tandkräm! :D "

Den främsta anledningen är att jag helt enkelt tror att dom ljuger, ingen tandläkare har någonsin diskuterat märkesspecifika tandvårdsprodkuter med mig.

Spy galla. :mad:

Last edited:
SSB skrev:
2102132 Jag blir helt less på reklamen där dom säger "Min tandläkare rekommenderade att jag skulle använda bla bla bla tandkräm! :D "

Den främsta anledningen är att jag helt enkelt tror att dom ljuger, ingen tandläkare har någonsin diskuterat märkesspecifika tandvårdsprodkuter med mig.

Spy galla. :mad:
nej aldrig... min tandläkare har dock rekommenderat mig att använda tandtråd eller tandstickor...

Tandläkare brukar väl bara rekomendera att man använder tandkräm och att man borstar två gånger på dag. :va

Jag blev rekommenderad zendium av min tandläkare. Hade lite problem med blåsor å skit i munnen innan, fick tillochmed en testtub av honom. Detta var dock många år sen. Dom kanske är drygare nu?!

Börja använd flourtuggumin/tabletter och tandtråd. Fått provprodukter av båda. Men de har inte rekomenderat något spec märke eller så...

Jag har faktiskt fått höra "och har man problem med ilningar kan det faktiskt hjälpa att borsta med en specialtandkräm som tex Sensodyne" från min tandläkare.

Detta var iofs innan "alla" stora märken hade egna tandkrämer mot ilningar, frågan är om det ens fanns något alternativ till Sensodyne då.

Har aldrig varit med om att tandläkaren rekomenderar någon tandkräm.
Förklaringen ligger mycket i att det helt enkelt inte finns ett märke som är bättre än något annat för svenssons (99% av skyddet kommer från att man rengör samt från flouret). Har man däremot speciella problem ex exceptionellt mycket ilningar eller problem med tandköttet kan du bli rekomenderad en speciell tandkräm men då är det ingen av de stora märkena utan något man köper på apoteket.

Din läkare rekomenderar väl dig inte att köpa kuradon för att det är bättre än alvedon? (precis samma verksamma substans)

Verkar som att tandläkarna tipsar om sensodyn då....sen blev väl konkurrenterna avundsjuka och ville göra lika cool reklam dom med :hihi

Att man ska använda tandkräm med flour har de sagt nån gång, men det var nog längesen. Finns det ens tandkräm utan flour idag?
Annar tjatar de om mellanrumsprodukter a la tandtråd, stickor med mera och även flourskölj och flortuggummi.

Var hos tandläkaren idag, och då rekomenderade hon som vanligt tandtråd och att jag ska börja använda den dagligen. Till min förvåning så rekomenderade hon också en specifik tandkräm som innehåller högre flourhalt än de tandkrämer man finner i livsmedelbutiken.

Min tandläkare rekommenderade en tandkräm som innehåller "Triclosan" - dåligt för miljön men även dåligt för tandtrollen. och då nämnde han att "Colgate" innehåller detta.

Hon har visserligen tjatat om tandtråd men inga rekommendationer av tandkräm...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra