Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UltraMarine skrev:Jag tror biltema köper sin olja från "Nynäs petroleum".
ulf_lundin skrev:Macke: Statoil har väl inte så många mc-oljor; VET du vilka Biltemaoljor det är ? Hur vet du ?
(Även om Statoil o Biltema (delvis) köper olja från samma ställe så räcker inte det för att man ska veta att oljorna är lika. Nån av dom kan ju köpa olja från annat håll oxå. O vad dom häller i vilka förpackningar kan ju vara svårt att veta.)
/u
Macke skrev:Jag har pratat med tjejens farsa som äger och driver Biltema i Botkyrka utanför Stockholm. Enligt honom så köper Biltema alla sina oljor från Nynäs Petroleum, precis som Statoil gör.
Sen kanske inte Statoil köper in någon 15W-40 motorcykelolja som Biltema gör. Men oljan kommer från samma ställe, och är av samma kvalitet som resten av motoroljorna. Oljan uppfyller dom internationella kvalietsförordningarna ACEA A2/B2, API SJ/CF (Vad det nu innebär?).
Själv har jag inte provat eftersom jag servar hojen på aukt. Suzuki verkstad, och då häller dom ju i "sin" olja. Men tjejens brorsa använder den i sin fyrtaktscross vet jag...
Macke skrev:Mycket riktigt!
Biltema köper all sin olja från Nynäs Petroleum, samma som Statoil gör. Alltså är Biltemas olja exakt den samma som Statoil's.
Så är det
//Macke
Ichnoz skrev:Statoil har ju flera 2-takts oljor men biltema har bara en, vilken motsvarar biltemas?
Ichnoz skrev:Blandar tex statoil inte i någon tillsats i "deras" olja då?
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |