Handsktips i budgetklassen

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
Ingen säkerhetshandske precis men en skön, nästan helt vattentät, lätt fodrad handske som jag kört med som komplement. Har bland annat använt dem när temperaturen sjönk väldigt kraftig under ett häftigt regn och då mina sommarhandskar inte gav skydd för vare sig kyla eller väta.
Fodret sitter fast i handsken när du tar av den, även om handen är lite fuktig. Den ger ett bra grepp och känns väldigt skön att bära. Den är dock lite för tjock för att passa som innerhandske.
Kosta bara 85 kronor paret hos https://www.ullaredlantman.se/arbetshandskar/handske-ejendalstegera-517.html
Tegera 517.jpg

En annan bra kompletterande handske är den här https://www.biltema.se/bil---mc/mc/personlig-utrustning/mc-handskar/handske-vindstopp-2000033180
Biltema vindstoppshandske.jpg

Den är tillräckligt tunn för att få plats som innerhandske i mina MC-handskar, stoppar vinddrag och gör att handskarna i kombination blir varmare. Lätt att stoppa i fickan och ta med vid behov, kostar bara 100 kronor paret.

Jag använder diskhandskar från ICA, 15:- paret och drar över vanliga handskarna när det regnar.
Knallgula i o f s men det kanske behövs i dålig sikt.

Alla är små storlekar då... Undrar då hur man ska då få på dom på en mc handske sen...

Jag använder diskhandskar från ICA, 15:- paret och drar över vanliga handskarna när det regnar.
Knallgula i o f s men det kanske behövs i dålig sikt.

Men det krävs XL även för tunna SportHandskar och jag har inga stora händer. Så när jag hittar tillräckligt stora köper jag ett gäng...

Knallgula SportHojar kräver knallgula regnhandskar! :)

Men det krävs XL även för tunna SportHandskar och jag har inga stora händer. Så när jag hittar tillräckligt stora köper jag ett gäng...

Knallgula SportHojar kräver knallgula regnhandskar! :)

Jag har ett litet trick.
Förutsätter XL-handskarna.
Jag stoppar i MC-handskarna i diskhandskarna först och sedan händerna i.
Nu har jag bara stl 10 i handskar och de handskar jag använder då har inte hårda knogskydd.
Men torr om händerna är jag oftast, tills det runnit in bakvägen.

Jag har ett litet trick.
Förutsätter XL-handskarna.
Jag stoppar i MC-handskarna i diskhandskarna först och sedan händerna i.
Nu har jag bara stl 10 i handskar och de handskar jag använder då har inte hårda knogskydd.
Men torr om händerna är jag oftast, tills det runnit in bakvägen.

Att inte göra så är omöjligt! :fakta

Nu kör jag SportHoj så mina handskar är naturligtvis SportHandskar med skydd.

Jag kör inte med tunna handskar utan skydd, det är juh JeTtEFarLigt, man kan bli SkiNnfLÅdD DirÄckT. :7peta

Fast asfalten kanske bli mjukare i regn? :va :hihi

Men blir du inte hånad med diskhandskar? Det är sällan någon säger att det är en bra idé. Särskilt inte någon som ska stoppa händerna i blöta GåreTex efter fikastoppet! :crash
De vill inte känna om mina handskar fortfarande är torra! :hej

Att inte göra så är omöjligt! :fakta

Nu kör jag SportHoj så mina handskar är naturligtvis SportHandskar med skydd.

Jag kör inte med tunna handskar utan skydd, det är juh JeTtEFarLigt, man kan bli SkiNnfLÅdD DirÄckT. :7peta

Fast asfalten kanske bli mjukare i regn? :va :hihi

Men blir du inte hånad med diskhandskar? Det är sällan någon säger att det är en bra idé. Särskilt inte någon som ska stoppa händerna i blöta GåreTex efter fikastoppet! :crash
De vill inte känna om mina handskar fortfarande är torra! :hej

Jo jag får höra en del om handskarna, men nu är jag ju så gammal att jag inte bryr mig.
Handskarna är väl skyddande, Halvarson så skulle jag vurpa så tror jag de håller. Racevantarna skulle nog behöva trippelXL i diskvante.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025