handskar

Man ska aldrig snåla på säkerheten.
Jag har ingen aning om vad ett par nya händer kostar.

Gp Plus!

Håller med ovan,snåla inte.Köp rejäla handskar.
GP PLUS håller måttet bra o jag är nöjd med mina,dock inte billiga men vadå!!
gav kring 1600 kr för dem.

Bra och Billig är två egenskaper som ligger i varsin ände av skalan... :(

Bike hade ett handsktest, eller kanske var det bara en produktöversikt, för ett tag sedan, där kan du säkert få litet vägledning. Jag använder Alpinestars GP Plus, de är inte billiga men det är de handskar av alla jag provat som har bäst passform för just mina händer, oavsett pris. Det är främsta anledningen till att jag valde just dem. Dessutom tror jag (man *vet* ju strängt taget inte förrän efteråt) att de har bra skydd, trots att de är mjuka och smidiga.

Av de tre egenskaperna Bra, Billigt och Snabbt går det aldrig att kombinera fler än två samtidigt, oavsett vilken tjänst eller produkt det gäller. :tummenupp

R1 racer skrev:
Håller med ovan,snåla inte.Köp rejäla handskar.
GP PLUS håller måttet bra o jag är nöjd med mina,dock inte billiga men vadå!!
gav kring 1600 kr för dem.

Om man inte är så kinkig med annat folks gamla svettningar kan man söka beggat! Jag köpte mina vita GP plus beggat för 800kr, knappt använda. Eller det såg iaf knappt använda ut då det vita faktiskt i princip var kritvitt och knappt några veckningari skinnet.

//@

I det testet du pratar om fick allrights handskar jättebra betyg.

Ni ska veta att man betalar mycket för märket som är på handsken, har ni inte insett det innan så solong suckers.... (ska jag säga som kör med spykes värstinghandsle á 1990 kronor, men det matchar ju stället :rolleyes: )

//jaG

69:an skrev:
Bra och Billig är två egenskaper som ligger i varsin ände av skalan... :(

Bike hade ett handsktest, eller kanske var det bara en produktöversikt, för ett tag sedan, där kan du säkert få litet vägledning. Jag använder Alpinestars GP Plus, de är inte billiga men det är de handskar av alla jag provat som har bäst passform för just mina händer, oavsett pris. Det är främsta anledningen till att jag valde just dem. Dessutom tror jag (man *vet* ju strängt taget inte förrän efteråt) att de har bra skydd, trots att de är mjuka och smidiga.

Av de tre egenskaperna Bra, Billigt och Snabbt går det aldrig att kombinera fler än två samtidigt, oavsett vilken tjänst eller produkt det gäller. :tummenupp

Jocke skrev:

Jag tänkte köpa ett par nya handskar till konga som överraskning,
tror ni att han blir glad då? :tuttar

Vilken modell ska jag köpa?
han har ett par "gamla" (nåt år) halvarsson som är utan nåt hårt skydd.
De är alltså alldeles mjuka, med nån sorts mjuk vaddering..

Jag har lust att köpa ett par med hårda skydd i eftersom jag är väldigt rädd om hans vackra händer, vilka rekomenderar ni?

Priset spelar ingen roll, men gärna inte över 1.500:- då jag gärna vill ha råd med ett par till mig själv oxå...

även om det nog blir han som får "värstinghandskarna" eftersom det är han som äger hojjen och därmed åker bra mycket oftare än jag,
och jag nyttjar ju ändå bara bönplatsen... :rolleyes:

Jag är iallafall helnöjd med mina Alpinestars Sp2. Kolfiberförstärkta över knogarna och en del kevlar lite överallt. Kostade väl 8-900:- har jag för mig.

Lilla_damen skrev:

Konga är väl aktiv på forumet? Hur kan det då bli en överraskning om du skriver ut det här..

bara som fråga..

jag kan inte säga annat än gott om mina spykehanskar. orig.pris 1990 men pruta lite vettja, bild nedan.

hptech_red.jpg

//jaG

Lilla_damen skrev:
tror ni att han blir glad då? :tuttar

Snällasnällasnällasnälla! Sluta prata om din Konga i varenda inlägg du gör, det är grymt irriterande. :fatta! Alla vet att du är tillsammans med Konga, att du åker bak på hans gixxer1000 bara och att du älskar honom sååå mycket. Du behöver inte berätta det mer. :7peta

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats