handledare/någon att övningsköra med? v 1.2

• Thread starter Thread starter nmi
  • Start date Start date

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
handledare/någon att övningsköra med?

--------------------------------------------------------------------------------

skriver det här oxå!

behöver någon att övningsköra med/nån handledare i göteborg!! jag har hoj å jag stor för kostnaderna! behöver HJÄLP!!!!!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag nyligen fått kort själv men om du tittar närmare och anger rätt vecka/datum så kanske det underlättar.

Peter_E skrev:
2296738 Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag nyligen fått kort själv men om du tittar närmare och anger rätt vecka/datum så kanske det underlättar.

hhehehe det e inte vecka det står utan Version 1.2.

har uppkörning första vecka i augusti så jag kan/vill/måste köra innan dess så om nån vänlig sjäv har lust å tid så säg till

mvh

Lite krångligare än vad du tror...

Jag har precis blivit handledare åt ett par st. personer. Idag måste man först gå på en 4-timmars kurs (som handledare) tillsammans med eleven på en såkallad "handledarutbildning" på en körskola, kostnad 400-500 kr/person. Det är långa väntetider för tillfället bara för det...

Sedan skall papper skickas in och det tar nu i sommartider 2-4 veckor innan man får sitt handledartillstånd. Med andra ord så blir det tidigast i augusti som jag kan hjälpa dig, om du fortfarande vill ha hjälp? PM:a mig i så fall.

vfsf skrev:
2301916 Jag har precis blivit handledare åt ett par st. personer. Idag måste man först gå på en 4-timmars kurs (som handledare) tillsammans med eleven på en såkallad "handledarutbildning" på en körskola, kostnad 400-500 kr/person. Det är långa väntetider för tillfället bara för det...

Sedan skall papper skickas in och det tar nu i sommartider 2-4 veckor innan man får sitt handledartillstånd. Med andra ord så blir det tidigast i augusti som jag kan hjälpa dig, om du fortfarande vill ha hjälp? PM:a mig i så fall.

Nu snackar du väl ändå för bil?
Jag har fixat handlerade o grejer i år med dem nya reglerna och då var det bannemig ingen form av kurs som gällde för A-behörighet. Bara 120 spänn..

Muggen skrev:
2301995 Nu snackar du väl ändå för bil?
Jag har fixat handlerade o grejer i år med dem nya reglerna och då var det bannemig ingen form av kurs som gällde för A-behörighet. Bara 120 spänn..
Japp, jag menade bil, tog för givet att det var samma sak för mc, men tydligen har jag fel? Ska väl erkänna att jag inte har läst alla papper så noga... Sorry om det blev fel!

vfsf skrev:
2302037 Japp, jag menade bil, tog för givet att det var samma sak för mc, men tydligen har jag fel? Ska väl erkänna att jag inte har läst alla papper så noga... Sorry om det blev fel!

Hehe japp, det skiljer mellan bil o mc :) Ingen kurs eller nånting för mc, endast 120:-
Ville man skynda på processen med att få sitt tillstånd kunde man gå till kontoret personligen och få det fixat lite snabbare :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti