Handleda ett par turer i Dalarna i juni?

mosg

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2025
Hoj
-
Hej Sporthoj!

Jag ska ta A-kortet i juni, och har ingen jag känner att köra med privat, så tänkte kolla om det är någon eller några som skulle vilja ta ett par turer i Dalarna innan dess? Verkar vara väldigt smidigt att bli handledare (inga kurser eller liknande, bara att skicka in en ansökan, sen är man redo), och jag bjuder på bensin och lunch!

Min hoj finns strax utanför Falun, och kommer hunnit öva manövrering en del tills dess. Har även haft B-kort i många år nu, så det bör inte vara några konstigheter med körning i trafik.

Tack på förhand!

Dalarna är ca 35 mil långt. Vart i Dalarna tänker du dig?
Är det det stora A kortet du tänker, vad för hoj har du?

Hej, tyvärr lite långt för mig att åka och sen är min tid ganska begränsad så den åktid jag har vill jag inte handleda på. Finns väl någon FB-grupp tror jag i Dalarna som du kan kolla i.

Det kan även vara bra att uppge hur mkt mc-vana du har innan. Att man haft b-kort säger absolut ingenting tyvärr.
Lycka till och hoppas du hittar en handledare.

Hej Sporthoj!

Jag ska ta A-kortet i juni, och har ingen jag känner att köra med privat, så tänkte kolla om det är någon eller några som skulle vilja ta ett par turer i Dalarna innan dess? Verkar vara väldigt smidigt att bli handledare (inga kurser eller liknande, bara att skicka in en ansökan, sen är man redo), och jag bjuder på bensin och lunch!

Min hoj finns strax utanför Falun, och kommer hunnit öva manövrering en del tills dess. Har även haft B-kort i många år nu, så det bör inte vara några konstigheter med körning i trafik.

Tack på förhand!
Hej! Jag bor i Falun och kan tänka mig att övningsköra. Men visst måste väl handledaren gå en kurs först?

Dalarna är ca 35 mil långt. Vart i Dalarna tänker du dig?
Är det det stora A kortet du tänker, vad för hoj har du?
I och med att min hoj finns strax utanför Falun så är det däromkring jag menar, handledaren kommer ju behöva köra till mig innan vi kan börja. Yes det är A-kort jag ska ta. Har en Honda VFR800 2001.

Hej, tyvärr lite långt för mig att åka och sen är min tid ganska begränsad så den åktid jag har vill jag inte handleda på. Finns väl någon FB-grupp tror jag i Dalarna som du kan kolla i.

Det kan även vara bra att uppge hur mkt mc-vana du har innan. Att man haft b-kort säger absolut ingenting tyvärr.
Lycka till och hoppas du hittar en handledare.
Tack för tipset, tänkte kolla där med!

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...