Handlat grejer idag...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Äntligen va det dax att köpa nya grejer efter kvadden förra året :crash Va in till Lelles och köpte stövlar, handskar och hjälm. Sen åkte jag till Mc-varuhuset i Shlm och köpte ett Arlen Ness Motardställ :D :tummenupp

Blev följande utrustning:

*Arlen Ness Motardställ

*Alpinestars M6 stövlar (Stort tack till killen på Lelles som hjälpte mig hitta ett par som passade :tummenupp )

*Halvarsson GP Racing handskar

*Bieffe Naked hjälm samt ett mörkt visir

*Abus Quick Skivbromslås

Dessutom beställde jag svarta kåpor och ett svart Acerbics Diamond lyse :cool:

Dåliga bilder, ska ta några stycken i dagsljus imorgon när jag har all utrustning på också :)

Bifogat

• 0315_0030.jpg
    0315_0030.jpg
    53.2 KB · Visningar: 398
Hjälm

Bifogat

• 0315_0054.jpg
    0315_0054.jpg
    59.3 KB · Visningar: 388
Stövlar

Bifogat

• 0315_0027.jpg
    0315_0027.jpg
    82.9 KB · Visningar: 371
Handskar

Bifogat

• 0315_0023.jpg
    0315_0023.jpg
    70.3 KB · Visningar: 361
Har bara kört några km med stället idag, men det jag kan säga än så länge är att dom är ganska korta i storleken. Jag är 1.85 och tänkte att strl 54 skulle passa ganska bra, men det gick inte alls. Det var lagom runt benen och midjan, men alldeles för kort för överkroppen. Var tvungen att stå ihopkrupen för att kunna ha det på mig överhuvudtaget.
Strl 56 var bättre på längden, på gränsen till för kort men det töjer sig en del och känns redan helt okey :tummenupp Är lite stort runt midjan (ändå är jag inte smal på något sätt) men det är väll bara att äta lite chips och maxmål så man fyller ut det ordentligt :crash
Det andra jag la märke till är att det är ganska tunnt, speciellt vid stretchmaterialet som är på bröstet. Blev ganska kyligt att åka på kvällen när det bara va nån plussgrad, men man kan ju alltid dra på en tröja eller jacka över... Blir dessto skönare på sommaren när det är varmt som f-n :)
En sak som är lite dåligt är att stället helt saknar fickor, visst är det ett helställ och ska vara rejsigt. Men det är ju bra att kunna få med sig körkortet iaf... Som tur är så åker man ju KTM med "packväskan" bakpå (verktygsväskan alltså) Där får man ner det viktigaste utan problem :fakta
Något som är bra är att det finns ett tunnt tyg på insidan av stället som man kan ta loss och tvätta, kalasbra när stället börjar lukta apa!
Ska köra mer imorgon och kanske har fler synpunkter då, hitills är jag iaf mycket nöjd :bow

Edit: Nä det är riktigt, vem f-n behöver knäpuckar på en motard? :fakta ;) :hej

Last edited:
Måste vart sug i kassan där :D

Kan du berätta lite om hjälmen? har nämligen funderat på en sån själv..

tjusigt gra'ppen! ;) men passar de där handskarna verkligen till resten av grejerna, med tanke på skinnet där...? :D

josefiine skrev:
tjusigt gra'ppen! ;) men passar de där handskarna verkligen till resten av grejerna, med tanke på skinnet där...? :D

Äh, fjantigt att köpa grejer som matchar tycker jag :rolleyes:

Va det gäller hjälmen så är jag mycket nöjd med den, tycker den ser ganska grym ut :squid Visst låter den troligen ganska mycket om man kör fort, men vem vill köra fort länge på en motard?
Det enda som är lite dåligt är att visiret kan vara svårt att få upp, det sitter nämligen fast med en pigg i nerfällt läge. Men det blir troligen bättre när man använt det ett tag...

Bifogat

• 0316_0005.jpg
    0316_0005.jpg
    99.8 KB · Visningar: 278
MackeNo1 skrev:
...Visst låter den troligen ganska mycket om man kör fort, men vem vill köra fort länge på en motard?
Det enda som är lite dåligt är att visiret kan vara svårt att få upp, det sitter nämligen fast med en pigg i nerfällt läge. Men det blir troligen bättre när man använt det ett tag...

Jag kan intyga att hjälmen inte bara låter ganska mycket... Det bullrar rätt bra! :eek: Och vad gäller visiret, så blir det en fin liten skåra under hålet där piggen sitter, om man inte lyfter UT visiret innan man tar upp det. Risk för spricka så småningom om man inte är försiktig.

Kolla gummi-"listerna" nertill och gallren för luftintagen, de har en tendens att lossna på min.

Men vad står man inte ut med för att se cool ut?!? :confused: (Hur dum får man vara?!? :rodnar )

SÅ farligt mycket tycker jag inte att det låter... Är ju iofs van att åka sporthoj och eftersom man för det mesta körde +170km/h med den så brusade det friskt.

Repan i visiret syns inte, iaf inte om man har mörktonat visir. Visst kanske det kan spricka, men det är smällar man får ta för att va ball :p

Bifogat

• posar med stället och hojen2.jpg
    posar med stället och hojen2.jpg
    90 KB · Visningar: 278
Jag GILLAR också min hjälm, men jag tycker den har irriterande småfel, som skulle ha kunnat vara bättre genomtänkta... Jag bara såg hjälmen och sa "Den där vill jag HA!" och så blev det... Tänkte inte längre än att den var läcker och att den satt bra på skallen.

Ganska tunnt ifram va......man ser ju "bröstmusklerna" :tummenupp

MackeNo1 skrev:
SÅ farligt mycket tycker jag inte att det låter... Är ju iofs van att åka sporthoj och eftersom man för det mesta körde +170km/h med den så brusade det friskt.

Repan i visiret syns inte, iaf inte om man har mörktonat visir. Visst kanske det kan spricka, men det är smällar man får ta för att va ball :p

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa