Handla lite saker igår...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Handla lite "motard"-kläder igår...

Tänkte att jag behövde lite komplement till skinnstället som jag i vanliga fall har, ska man bara ner en sväng till affären så är det lite bökigt att bara ha helställ...

bidde detta:
Ett par A-Stars Tech6 (kom iofs från FC-Moto igår)
Bering-jacka
Ett par Lindstrandsbrallor med skydd (undrar hur bra dom hjälper :rolleyes: )
Ett par Lindstrandshandskar, lite smidigare än dom jag annars har.

Nöjd som faen är jag iallafall...nu fattas bara hojen :4skrika

Bifogat

• Bild005.jpg
    Bild005.jpg
    61.2 KB · Visningar: 58
  • Bild004_1.jpg
    Bild004_1.jpg
    125.5 KB · Visningar: 81
Last edited:
Migael skrev:
2208376 Nice!
Hur verkar stövlarna? Komfort, kvalite osv? :banana

Grymt sköna faktiskt, knalla runt lite i lägenheten igår med dom och det var helt okej. Trodde dom skulle vara som att gå i ett par skidpjäxor men dom var betydligt bekvämare att gå i. Sen antar jag att dom blir ännu bättre när man har använt dom lite mer.
Kvalitén har jag svårt att säga så mycket om, har aldrig ägt ett par crossboots innan men dom verkar väldigt rubusta och välgjorda iallafall.
Är hur nöjd som helst och med tanke på att dom blev ca 1100:- billigare att beställa från tyskland så är jag ännu mer nöjd.
Kan lätt rekommedera dom :tummenupp

Då har du likadana stövlar och handskar som mig. Hoppas du blir nöjd. Det är jag.

Va är de för skydd i brallorna? är de rejäla knäskydd som på vanliga textil byxor, typ jofama?

Ortefon skrev:
2208443 Då har du likadana stövlar och handskar som mig. Hoppas du blir nöjd. Det är jag.

Bra smak har du då iallafall :tummenupp
Jodå, nöjd tror jag helt säkert att jag kommer att bli.

Bobby 600 skrev:
Va är de för skydd i brallorna? är de rejäla knäskydd som på vanliga textil byxor, typ jofama?

Byxorna har inga skydd från början, köpte med ett jofama-kit som man fick trycka in i små fickor som fanns i byxorna.
Det är väl Jofama som gör Lindstrands om jag inte har fel :va
Litar inte riktigt på skydd i textilkläder eftersom byxorna inte sitter direkt tajt, men jag antog att det var bättre än inget alls.

ExXe skrev:
2208669 Vad gick kalaset på om man får fråga :)

Kommer inte ihåg exakt men nåt liknande:
Stövlar - 2380:-
Jacka - 2400:-
Byxor - 1495:-
Handskar - 499:-
och skydden till byxorna fick jag med gratis, kostade 295:- annars.

Liten fin shoppingtur :)

Jag har AlpineStar Vector bootsen och om kvaliteten på Tech6 är som dem, eller nära så kommer du bli helnöjd med dem :)

Jag har krashat 4 gånger med dem nu och de håller fortfarande.
Senast så fastnade jag underhojen en bit, men jag vart helt oskadd :tummenupp och stöveln blev några gram lättare :hihi

Det enda som är korkat är att det övre spännbandet fäster ihop PRECIS där du kasar på asfalt... Så, har man otur knäcker man det vid en marksyning. Min vänstra är silvertejpad(svart "silvertejp") ihop sedan två år tillbaka... (men det har hållit fint... silvertjepen då...)

Mina marknadsförs ju som SM boots och då borde man tänkt litta på det tycker jag. Crossboots har ju inte det problemet på en crossbana. heh

:hej

Last edited:
PutteLiten skrev:
2208901 Det enda som är korkat är att det övre spännbandet fäster ihop PRECIS där du kasar på asfalt... Så, har man otur knäcker man det vid en marksyning. Min vänstra är silvertejpad(svart "silvertejp") ihop sedan två år tillbaka... (men det har hållit fint... silvertjepen då...)

Mina marknadsförs ju som SM boots och då borde man tänkt litta på det tycker jag. Crossboots har ju inte det problemet på en crossbana. heh

Kommer väl mest att köra i skinnställ så knäpuckarna borde väl möjligtvis skydda övre delen av stöveln hoppas jag?

peteR1000 skrev:
2208953 Kommer väl mest att köra i skinnställ så knäpuckarna borde väl möjligtvis skydda övre delen av stöveln hoppas jag?

Lite, men inte tillräckligt.
Jag har också knäpuckar. Och höger fästet fick sig en kyss förra veckan när jag skrapade.

Allt beror väll på hur man kanar, men, de borde kunnat flytta den 5 cm framåt så hade problmet varit löst.

Går kanske att få det utbytt om man lämnar in, eller man kanske kan fixa själv. Jag tyckte silvertejp räckte :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...