Handla från Tyskland?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Har gått i funderingarna kring att inhandla en digitalkamera, och nu tänkte jag slå slag i sak. Har sökt runt lite och hittat en sida som heter http://www.technikdirekt.de
Så jag tänkte höra om det är någon här som har några tidigare erfarenheter av det företaget? Hur lång tid det tar att få paketet, om det är något man ska tänka iom. tull osv.?

För övrigt så var det jag tänkte inhandla en Canon Digital Ixus 500 med tillhörande Compact Flash minne (512mb), och hela kalaset skulle gå på 510€, eller 4636 kr, inkl. frakt. Har även funderingar kring en annan kamera, en Nikon Coolpix 5200, men designmässigt föll den inte mig riktigt i smaken. Tycker det verkar vara ganska otympligt med en stor "flärp" som sticker ut på sidan, antar att det är där batteriet sitter. Skulle vara kul om man kunde få lite respons kring detta från lite mer kunnigt folkt :)

Tack på förhand :tummenupp

Vanliga frågor om Technikdirekt:
Vad är leveranskostnaden när man beställer en vara från Sverige?
Pris inklusive frakt till dig i Sverige står alltid på Pricerunner! Leveranskostnaden beror på hur tung varan är.

Technikdirekt använder sig av DZR (Duttenhofer Zentral Logistik) för att transportera varan till dig i Sverige.
För "lättare" produkter kostar frakten €20. Detta gäller för följande produktkategorier: digitalkameror, videokameror, dvd-spelare, handdatorer, skrivare, datorspel, systemkameror, multifunktionella skrivare, tangentbord, möss, cd-spelare, spishällar, inbyggnadsugnar, spisar, kompaktkameror, projektorer, receivers, hörlurar, högtalare, hemmabiopaket, minneskort, spelkonsoler, scanners/bildläsare, webbkameror, ljudkort, cd-brännare, cd/dvd-media, grafikkort, bärbara datorer, stereopaket, bildskärmar, dammsugare, minidisc-spelare, mp3-spelare, trådlösa telefoner, kassettfreestyles, cd-freestyles, videospelare, mikrovågsugnar och mobiltelefoner.

För "tyngre" produkter kostar frakten €60. Detta gäller för följande produktkategorier: tv-apparater, spishällar, inbyggnadsugnar, spisar, bildskärmar, kylskåp, torktumlare, kylfrysar, frysar, tvättmaskiner och diskmaskiner.

Vad är det för garanti på produkten om jag köper den från Technikdirekt?
Via Technikdirekt har du produktgaranti i ett år. Garantin kan i vissa fall vara längre, det är dock upp till varje enskild tillverkare.

Varför behöver Technikdirekt en kopia av mitt id-kort vid köp?
Vi verifierar identiteten på samtliga kunder. Detta gör vi för att skydda dig som konsument mot bedrägeriförsök etc.

Vid ytterligare frågor så kan du nå oss på följande sätt:
Tel: +49 931 9708 800
Fax: +49 931 9708-850
Mail: info@technikdirekt.com
Brev: TECHNIKdirekt.de, P.O. BOX 6847, 97018 Würzburg.

MostWanted_NKPG skrev:
Vanliga frågor om Technikdirekt:
Vad är leveranskostnaden när man beställer en vara från Sverige?
Pris inklusive frakt till dig i Sverige står alltid på Pricerunner! Leveranskostnaden beror på hur tung varan är.

Technikdirekt använder sig av DZR (Duttenhofer Zentral Logistik) för att transportera varan till dig i Sverige.
För "lättare" produkter kostar frakten €20. Detta gäller för följande produktkategorier: digitalkameror, videokameror, dvd-spelare, handdatorer, skrivare, datorspel, systemkameror, multifunktionella skrivare, tangentbord, möss, cd-spelare, spishällar, inbyggnadsugnar, spisar, kompaktkameror, projektorer, receivers, hörlurar, högtalare, hemmabiopaket, minneskort, spelkonsoler, scanners/bildläsare, webbkameror, ljudkort, cd-brännare, cd/dvd-media, grafikkort, bärbara datorer, stereopaket, bildskärmar, dammsugare, minidisc-spelare, mp3-spelare, trådlösa telefoner, kassettfreestyles, cd-freestyles, videospelare, mikrovågsugnar och mobiltelefoner.

För "tyngre" produkter kostar frakten €60. Detta gäller för följande produktkategorier: tv-apparater, spishällar, inbyggnadsugnar, spisar, bildskärmar, kylskåp, torktumlare, kylfrysar, frysar, tvättmaskiner och diskmaskiner.

Vad är det för garanti på produkten om jag köper den från Technikdirekt?
Via Technikdirekt har du produktgaranti i ett år. Garantin kan i vissa fall vara längre, det är dock upp till varje enskild tillverkare.

Varför behöver Technikdirekt en kopia av mitt id-kort vid köp?
Vi verifierar identiteten på samtliga kunder. Detta gör vi för att skydda dig som konsument mot bedrägeriförsök etc.

Vid ytterligare frågor så kan du nå oss på följande sätt:
Tel: +49 931 9708 800
Fax: +49 931 9708-850
Mail: info@technikdirekt.com
Brev: TECHNIKdirekt.de, P.O. BOX 6847, 97018 Würzburg.
Direktsaxat från pricerunner, jag vet. Men tack iaf.

Back