Handbromsare, handbromsrem, handbromslås eller vad det nu kan heta. Tom i bollen

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Jag har någon gång sett ett sorts band som man kan låsa handbromsen med. Man sätter runt handtaget och bromsen. Det är inte det som används som stöldskydd. Nu när jag behöver så kommer jag inte ihåg var det fanns eller vad det kan heta:va, vet du?

Varför inte ta sin buff och sätta runt handtaget samt bromsen, eller om man kör med halsduk kan du enkelt knyta den. :tummenupp

Varför inte parkera med växel i?

Växeln är väl OK om man parkerar på gatan.
Men vid en längre transport (färja, släpkärra, buss) så kanske man inte vill att den skall stå och "hacka" fram och tillbaka mellan samma kuggar i kanske upp emot ett dygn.

Åandra sidan är det tveksamt om ett statiskt tryck på handtaget kan upprätthålla hydraultrycket i bromsen under så lång tid.

Växeln...........

Åandra sidan är det tveksamt om ett statiskt tryck på handtaget kan upprätthålla hydraultrycket i bromsen under så lång tid.

Då skulle hydralkranar och annat tippa ner när grabbarna går på lunch :-)

Är bromsen sjyst så försvinner inte trycket bara för att det förflyter tid, ja- jag har egen erfarenhet av att låsa bromsen på det sättet på ett antal färjeresor :tummenupp

Då skulle hydralkranar och annat tippa ner när grabbarna går på lunch :-)

Är bromsen sjyst så försvinner inte trycket bara för att det förflyter tid, ja- jag har egen erfarenhet av att låsa bromsen på det sättet på ett antal färjeresor :tummenupp

Naturligtvis är det så om allt är som det ska men vågar man lita på att inget läckage har uppstått under senaste resan....ja kanske.....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...