Halvpanik: Reservdel till Givi monokey-väskhållare sökes

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag monterade på väskhållare igår för en semestertur till Danmark. Givetvis gick det åt skogen, så nu är jag på jakt efter en reservdel lite halvakut och handeln verkar inte kunna hjälpa mig.

Det jag saknar är en av de små "svamparna" som man krokar upp väskorna på. Den monteras med en genomgående 6 mm skruv med konisk skalle. Råkar någon ha en sådan svamp liggande som kunde tänkas vara till salu?

Bör vara i Norrköping/Linköping, tyvärr ingen tid till längre resor och postgången lär inte hinna.

Mvh,
/Fredrik

Problemet löst!

Sådärja!

Fick till sist tag på Benny på BeJo:s MC här i Norrköping som lyckades hjälpa mig (utan att han fick sälja en pryl...). De fortsätter med att erbjuda kanonservice! :tummenupp

Nu är allt lugnt och väskhållarna fungerar. Det gick mycket bättre och smidigare än jag hade väntat mig det här!

Edit: Om ni tänker montera Givi-väskhållare, dra åt försiktigt. "Svamparna" är sintrade eller gjutna i någon mjuklegering och inte svarvade som man kunde tro. Med andra ord är de sköra som s***an och inte alls lämpliga att montera med en skruv med konisk skalle.

Mvh,
Fredrik (lättad)

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...