Halvarssons Safety

• Thread starter Thread starter j..
  • Start date Start date

j..

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
R1
Är det någon som angvänder dem? Jag såg dem på nätet, har inte sätt dem live. Om undervästen eller vad man nu skall kalla det i kombination med en helmesh överdragsväst ger fullgott skydd kan man väl rimligen sluta sig till att överdragsvästen inte har ett jota med skyddet att göra? Så rimligtvis kan man använda vilken jacka som helst över (överdragsjackan kommer naturligtvis bli totalförstörd om man klotar men iallafall), eller tänker jag fel då?

Hej hopp
j

Du måste ha en jacka med godkända skydd, eftersom underjackan bara har slitskydd, inte stötskydd. Pratade med en som kört med dessa och omdömet var att det var väldigt varmt, lät som det var jobbigt varma sommardagar. Men slitskyddet är ju outstanding.

Såg att rukka hade en jacka och byxor som uppfyller samma norm.

Du måste ha en jacka med godkända skydd, eftersom underjackan bara har slitskydd, inte stötskydd.

Jag trodde att skydden satt i underjackan?
www.jofama.se skrev:
Grunden för systemet är Safety Jacket och Safety Pants som är de skyddande innerplaggen av ventilerande HI-ART®. Dessa innehåller även de CE-godkända skydden och jackorna är förberedda för Halvassons Back Converter, CE-godkänt ryggskydd. Dessutom finns ett par skinnbyxor Safety Leather Pants i serien. Dessa innerplagg kombinerar du sedan med de överdragskläder som passar dina behov – jacka och byxor. På det viset får du möjlighet att ha två olika jackor med olika egenskaper, exempelvis ett vind- och regntätt och ett ventilerande.

j

Last edited:
En försäljare jag pratade med sa att dom ska sitta i jackan. Men när jag läser ditt citat blir jag osäker.

Jag kan ha fel, det var bara vad dom sa till mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman