Halvarson Track ryggskydd efter krasch

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Har precis kommit från sjukan efter en highsider på bana med Halvarsons Track ryggskydd.

Det känns som att det är nån form av gel som dämpar i detta - betyder det att det inte "minns" en vurpa på samma sätt som en hjälm?

Min fråga är alltså om man kan återanvända ett sådant på bana med fullt eller nära fullt skydd.

För att få ett bra svar hade jag nog kontaktat halvarsson för att höra från deras sida hur den där Gelen funkar.

Men personligen går jag efter devisen att ett kraschat skydd är ett förbrukat skydd.

Det beror ju alldeles på hur du landade, landade du på magen så känns det ju som att ryggskyddet borde ha klarat sig :rolleyes: Jag har bytt hjälmar på löpande band, men ryggskydd har jag bara bytt när dom har blivit för nötta i sömmar/för svettiga osv. Men å andra sidan har jag aldrig landat med ryggen på något heller, annat än glidit lite, men blir det knappt märken på stället så borde ryggskyddet klara sig också :)

Jag va med om samma sak o ringde Halvarsson och de sa att det gick att använda igen bara det inte va uppklippt.
2 år sen min krasch och ryggskyddet har hängt med sen dess

Ok, blir att fortsätta med det då ifall skinnet inte ser alltför dassigt ut på ryggen (det ligger dock 25 mil bort så jag kan inte kolla än på ett tag). Landade primärt på huvudet, så inget allvarligt skadades ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien