Halva säsongen redan förstörd

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Jag som skulle fixa mc-kortet i år, fick en massa bra tips här i höstas o köpte all utrustning + en skön förstahoj att övningsköra med.

Sen var det där med slalomåkning. På snö alltså. Akta er för det!

Sitter nu med riktig bingoskada (5 av 5).
Korsband av
Ledband av
Menisk trasig
Knäskål fraktur
Ledkapsel trasad

Det är bara att sitta lugnt o vänta på operation som lär ske inom kort. Sen hotar doktorn med ganska långt rehab innan jag få belasta knäet mer än bara vääääldigt lätt.

Lär ju dröja lite innan jungfruturen på mc'n tas... Nåväl, får väl plugga lite extra på teorin då... Sen kanske man kan trösta sig med att beställa lite nya mc-grejor! Det blir nog frugan glad åt att få traska bort till posten och hämta :)

Trist! Krya på dig!

Du kan ju åtminstone gläda dig över att det inte är en typ av skador som sittande regering inte tycker ska in under vanliga sjukförsäkringssystemet!

Tack alla, räknar med långt o hård rehab...

Vurpade när jag åkte rätt fort, skidan slant till på nån liten fläck och högg sen fast. Vet inte så mycket mer, men det gick ganska fort, är gammal slalomåkare så jag trodde nog att jag hade bättre kontroll än vad jag hade..

Men i princip var det var bara en jättekrasch mitt i en helst vanlig backe..

nä, nu skall jag logga ur o bli servad av en trevlig dam ett tag, enda fördelen är att man slipper all markservice..:)

Fy fan. Trist för dig.

Fick själv reda på att på jobbet mitt så ska de varsla bort 44 st anställda (från 166 till 122) i slutet av juli. Jag började ganska så sent, 1a augusti, och har fan ingen aning om hur det kommer att se ut för mig. Jag som håller på att spara ihop pengar till ett hojköp snart... Känns sissodär nu liksom =(
Besked kommer på fredag nästa vecka om man får stanna eller inte.

Tack alla, räknar med långt o hård rehab...

Vurpade när jag åkte rätt fort, skidan slant till på nån liten fläck och högg sen fast. Vet inte så mycket mer, men det gick ganska fort, är gammal slalomåkare så jag trodde nog att jag hade bättre kontroll än vad jag hade..

Men i princip var det var bara en jättekrasch mitt i en helst vanlig backe..

nä, nu skall jag logga ur o bli servad av en trevlig dam ett tag, enda fördelen är att man slipper all markservice..:)

En polare slet av ledbandet ( crossåkning ) några veckor innan vi skulle köra upp. 6 v senare körde han upp med stödskena under goretexstället. Lite risky kanske men det gick bra.

Du har ju värre skador men allt går med vilja! Lycka till med rehab den är så viktigt, inte slarva :)

Fy fan. Trist för dig.

Fick själv reda på att på jobbet mitt så ska de varsla bort 44 st anställda (från 166 till 122) i slutet av juli. Jag började ganska så sent, 1a augusti, och har fan ingen aning om hur det kommer att se ut för mig. Jag som håller på att spara ihop pengar till ett hojköp snart... Känns sissodär nu liksom =(

happ då kan vi ev se dej rulla lite i LUNDA :yoparty för lunda altså :tummenupp

//Robin

Fy fan. Trist för dig.

Fan va surt, jag håller tummarna för dig!

Det är bara att sitta lugnt o vänta på operation som lär ske inom kort. Sen hotar doktorn med ganska långt rehab innan jag få belasta knäet mer än bara vääääldigt lätt.

Oj, jag drog av främre korsbandet och opererade knät, det tar minst ett halvår att läka det, med tanke på att du även skadade menisken och ledbanden så låter det som 1 år.

Måste va jävligt jobbigt...

Minst ett år, kanske 1,5 får jag nog räkna med säger de nu, har haft första operationen, skall nu bygga upp knäet med massor av rehab så gott det går innan nästa op som troligen blir i november/december. Sen följer 4-6 månader med stenhård rehab igen...

Sen blir det nog bra...

Vicken bajsmacka, bara hoppas du har bra försäkring så du cashar in lite på de iaf.
Inte mkt te tröst, men alltid något!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...