Hallå Egmont, när får vi en SH-app?

Vill vi ha en SH-app?

• Antal röstningar
    0

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
En app som innehåller allt en hojåkare behöver?
Vad vill folk ha, jag gör en poll, men ni kommer med förslag på innehåll tycker jag.

Kartor på rekommenderade vägar. Integrering mot maps där man kan markera en vägsträcka som ovanligt trevlig.

Kalenderfunktion med påminnelser om bandagar träffar etc.

En kartfunktion där "alla" handlare/verkstäder finns utmärkta, kanske även dom mer populära Mc-fiken, eller fik som är lite mer intressanta generellt.

en live-karta (typ gps) där man kan se andra sporthoj.com'are som använder samma app hade vart ball ;) självklart ska man kunna välja om man vill synas eller inte. Risken är ju dock överhängande att lokal trafikpolis tankar hem appen tyvärr, så man bör nog endast använda den på fikaturerna.

Kanske ha nån disclaimer som uttryckligen säger att appen ej får laddas hem eller användas av någon som arbetar för polismyndigheten :D

Möjlighet att varna vid t.ex grus på vägen och sån skit.

Blåljusvarnare så att man kan hålla sig ur vägen när det kommer en ambulans/brand/polisbil farandes eller om det är nån incident (laserdome) inom 5 min håll. :hihi

En SH-app skulle väl medföra ännu mera reklam. Har man pengar över till att utveckla en app - ta bort lite reklam istället.

Jag hade tänkt mig en reklamfri app, den får gärna kosta sju spänn.

Jag kan nog tillochmed lägga en tia, men vi är ganska få som skulle köpa den, eller ens veta om dess existens, så jag tror det blir svårt att finansiera så, utan att reklammängden på sh ökar, något som jag klarar mig bra utan. Men visst, något i stil med Waze där man kan sätta ut varningar, be om hjälp, tipsa om fik, markera bra sträckor osv, där allt utom "behöver hjälp" och "fara" behöver verifieras av säg 5 användare på 14 dagar annars försvinner de igen för att slippa fulreklam o sånt. Men samtidigt - då finns ju redan Waze, det är bara att skapa en sh-grupp där...

Vore smutt med en app som ser ut ungefär som trafikappen Waze. Att man kan se var kompisar är och man kan lägga ut varningar, samlingsplatser vid körningar, fikaställen, bra verkstäder, butiker mm. Samt givetvis en forumdel oxå.

prisjämförelser på hojar o kända fel skulle ju inte vara fel. typ bikes begagnatbibel

En Facebook/Instagram-ripoff med allt användargenererat bladder hade varit najs.
Typ Tapatalk fast tusen gånger bättre alltså.
På Windows Phone.

En kartfunktion som listar närmaste bensinstation oavsett vilket företag det är och en funktion där kex som vill åka bakpå listas upp och visar vart dom befinner sig.

Vill inte vara negativ, men det ser dåligt ut med en special-app enbart för SH. Tyvärr. Sporthoj har inte nog med data för att fylla en app med låt säga rutter mm. Sporthoj är i grunden ett forum, och för det finns redan en mycket bra app, Tapatalk.

Att förresten skapa en app som alltid ska vara uppdaterad med senaste innehåll av X, inkl koordinater, öppettider, info mm är ett heltidsjobb och jag är säker på att en sådan tid inte finns och det kommer oavsett om någon gör det inte vara en gratis-app.

För mer MC-inriktade appar så kan jag rekommendera SMC-appen iaf. Den har väldigt mycket innehåll om vad som händer i Sverige, samt finns det väldigt många rutter som folk tipsat om men även som SMC genom åren samlat ihop och nu finns digitalt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT