Hallå alla datanördar: HJÄÄÄÄLP!!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Menvafan också! :huvet :argpådato :4skrika

Nu får ni hjälpa mig! Jag vill på ett enkelt sätt rippa musik från "vanliga" CD-skivor och bränna ner det på en blandad CD-ROM i MP3-format. Tänkte göra en blandad MP3-CD till bröllopet, men den jääääävla media player vägrar konsekvent göra som jag vill!! :död :3freak :fatta!

Finns det ett enklare sätt? Något annat program att ladda ner? Som sagt, hjälp!!

Jag kör med audiograbber, tror det är gratis att ladda ner. Prova att sök så får du se.

Jag hade förut ett jättebra och smidigt program som både rippade, kodade till MP3, döpte filerna till bra saker (Typ: Iron Maiden - Fear of the dark.mp3), skapade kataloger med lämpliga namn (Typ albumnamnet eller artist eller vad man ville) och det bästa av allt, tankade ner all nödvändig info om skivan automagiskt från internet (Namn på artist, album och alla låttitlar).

Enkelt att ställa in och ännu enklare att använda.
ska se om jag hittar det så fixar vi det här. :tummenupp

Edit: Mattias han före med nåt liknande.

Kyckling skrev:
2147038 Jag hade förut ett jättebra och smidigt program som både rippade, kodade till MP3, döpte filerna till bra saker (Typ: Iron Maiden - Fear of the dark.mp3), skapade kataloger med lämpliga namn (Typ albumnamnet eller artist eller vad man ville) och det bästa av allt, tankade ner all nödvändig info om skivan automagiskt från internet (Namn på artist, album och alla låttitlar).

Enkelt att ställa in och ännu enklare att använda.
ska se om jag hittar det så fixar vi det här. :tummenupp

Edit: Mattias han före med nåt liknande.

Även audiograbber har den funktionen att hämta namnet från internet, kallas cddb (i det programmet i alla fall)

Cdex har jag också provat, det funkade dock inget bra men det var å andra sidan ett par år sedan.

Kjelle skrev:
2145854 Menvafan också! :huvet :argpådato :4skrika

Nu får ni hjälpa mig! Jag vill på ett enkelt sätt rippa musik från "vanliga" CD-skivor och bränna ner det på en blandad CD-ROM i MP3-format. Tänkte göra en blandad MP3-CD till bröllopet, men den jääääävla media player vägrar konsekvent göra som jag vill!! :död :3freak :fatta!

Finns det ett enklare sätt? Något annat program att ladda ner? Som sagt, hjälp!!
tror det finns som en funktion i Nero ? (Brännarprogram)

newstead skrev:
2147693 :skrämd

Finns det såna fortfarande? :va :gnissla

Ja, jag rotade i en låda med GAMLA dataprylar på jobbet och då såg jag en sådan låda man förr i tiden använde för att surfa, modem kallades det visst. :D

*/ ?>
Back