Halal-TV med start 3 nov

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Såg ingen tråd om detta, men holy shiznatt... Har väl anat att det vara en fråga om När det skulle ske. :gnissla

Halal-TV... På SVT primetime 20.30. :arsele

Ledord:
20:30 Seriestart: Halal-tv Del 1 av 8: Klass. Cherin Awad, Dalia Azzam Kassem och Khadiga el Khabiry är tre svenska tjejer som tittar på Sverige och svenskheten. De söker upp makthavare, offentliga personer och vanligt folk för att få svar på sina frågor. Cherin, Dalia och Khadiga har en djup och levande muslimsk tro, men de är inte representanter för några andra än sig själva. I kväll: Håller Sverige på att bli som Egypten? Khadiga tycker att Sverige mer och mer börjar likna hennes föräldrars hemland. Tillsammans med Cherin och Dalia gör hon resan från Danderyd till Botkyrka, kommunen där hon vuxit upp. En resa från de rikaste till de fattigaste. I programmet möter de Carl Hamilton och Mona Sahlin. Hur kunde det gå så här med sossarnas Sverige?

De börjar med att syna svensken och vill se på frågan att föra in sharia-lagar i Sverige.

Vi börjar med att presentera deras fina gruppbild med alla vår Sverigeälskande Mona Sahlin (jag kräks av att se henne) :rolleyes:
385halal_gen_ep1.jpg

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=96076&lid=puff_1288170&lpos=extra_0

Enkel sökning på Google gav:

Halal-tv vill stoppa svenskars rätt att dricka
http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2008/10/halal-tv-vill-stoppa-svenskars-rtt-att.html

Och nu klyschan, ... jag är inte rasist, men va f-n är det frågan om? Hur gick det här till? :näsblod

Nåja, ska väl bli intressant och se avsnittet imorgon. Jag tycker det ska bli kul och se hur vi på bästa sätt kan ta bort lite mer svensk kultur och föra in andra religioner i Sverige så vi kan få det lite fridfullare och mindre att irritera oss över. :huvet

Det är så vidrigt att det inte är sant, jag har försökt ignorera det där.
Det är i alla fall positivt att de visar sitt sanna ansikte, Svt ger sig ut på jakt efter mysmuslimer och hittar en som uppmanar till stening av otrogna. :lol
Det var väl den liberalaste de kunde hitta, och vänstern och liberalerna applåderar medan Sharia införs.

:banana

Rösta på Mona Sahlin för mer mångkultor och bort med det som är "svenskt" för det är fult. :behövernykräkicon

Snart kommer det Halal-nyheter oxå... detta är bara en försmak på det nya Sverige "vi alla vill ha" (läs Mona Sahlin).

Det är så vidrigt att det inte är sant, jag har försökt ignorera det där.
Det är i alla fall positivt att de visar sitt sanna ansikte, Svt ger sig ut på jakt efter mysmuslimer och hittar en som uppmanar till stening av otrogna. :lol
Det var väl den liberalaste de kunde hitta, och vänstern och liberalerna applåderar medan Sharia införs.

:banana
Fast tänk positivt hörredu, inte bli så arg. Det är idag endast 400 irakier per månad som smugglas in i Sverige. Förra året var det 1500 i snitt per månad. Det är väl en bra nyhet? Dock måste det gått upp på sistone, det känns "fler" i Södertälje på senaste tiden. Jag älskar att inte höra ett ord svenska på en hel dag av shoppande. Precis vad jag förväntar mig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3678227.ab

Last edited:
Varför åker de inte hem till sitt land om de inte trivs med hur svenskar är här i Sverige? Varför ta med sig skiten som gjorde att de inte kunde bo kvar i sitt land till Sverige? Blir inte klok på detta, och förstår med all respekt hur det kommer sig att många svenskar har lite svårt för invandrare.

För ni som inte vet är jag (invandare) jag med.

På tal om foliehattar. :hihi
Tänk om istället. Det är ett informationsprogram. Kanske även ni kan lära er något istället för att svepa ignoransens slöja över era huvuden. Ni är så svenska så det blir lite puttenuttigt av det hela. Finner man månne småskaliga torparhus i era hem?

Förhoppningsvis inser fler idiotin som just dessa tre personer bär med sig men det är bättre att det är så än att de kan verka i det dolda.

Ingen på Sporthoj betalar TV-licens, men alla har starka åsikter om vilka program SVT skall producera och inte. Rättigheter/Skyldigheter någon?

Jag bryr mig inte nämnvärt, får samerna ha nyheter på sitt språk kan väl muslimerna få en skvätt egen-TV också. Sedan får de ju tack och lov uttrycka vilka idéer de vill i sitt program (så länge de inte hetsar mot folkgrupp), däremot är det frivilligt för oss andra att anamma idéerna eller förkasta dem.

En vit storm i ett vattenglas?

Varför åker de inte hem till sitt land om de inte trivs med hur svenskar är här i Sverige? Varför ta med sig skiten som gjorde att de inte kunde bo kvar i sitt land till Sverige? Blir inte klok på detta, och förstår med all respekt hur det kommer sig att många svenskar har lite svårt för invandrare.

För ni som inte vet är jag (invandare) jag med.
Jag tror största problemet ligger i att svensken ser att många sociala problem härleder just till mångkulturområden likt södertälje och andra förorter till storstäderna. Svensken har tappat greppet runt hela invandringspolitiken (sedan sossestyret) och får nu betala priset (vilket är att svensk kultur sakta men säkert försvinner, och är inte längre OK då det kan vara rasistiskt att sjunga nationalsongen om några andra med annan religion och bakgrund inte får delta pga sin ... ja religion.). Sverige låter sig rövknullas så hårt (ursäkta språket, men man blir upprörd när man ser sådana som Mona Salhin kyssa så mycket röv och köra över svenska folket).

Det är tydligt att jag har en åsikt i frågan, försöker hålla det "rent". Jag är utan tvekan emot den invandringspolitiks som förts och att det behövs hårdare lagar rörande våra kära nylända medborgare med ny frihet att göra vad man vill (tydligen).

Det behövs en nollvision för att hinna med och städa upp bland det vi redan tagit in. Det är så sjukt hur man läser hur terrorister har vissa baser i Sverige... iofs inte så konstigt att Sverige blir en sorts fristat och alla vill hit.

På tal om foliehattar. :hihi
Tänk om istället. Det är ett informationsprogram. Kanske även ni kan lära er något istället för att svepa ignoransens slöja över era huvuden. Ni är så svenska så det blir lite puttenuttigt av det hela. Finner man månne småskaliga torparhus i era hem?

Förhoppningsvis inser fler idiotin som just dessa tre personer bär med sig men det är bättre att det är så än att de kan verka i det dolda.
Jag har väl inte egentligen sagt att de inte får ha programmet, jag tycker det är trist att det är OK att ha ett sverige-kritiskt program i 8 delar av 3 kvinnor som inte tycker om Sverige för det inte finns Sharia-lagar här.

En dag kommer det väl ett program i 8 delar som säger att muslimer bör fundera på att ta in svensk kultur istället. Undra hur det hade mottagits, brända svenska kyrkor, upplopp i innerstan?

Ingen på Sporthoj betalar TV-licens, men alla har starka åsikter om vilka program SVT skall producera och inte. Rättigheter/Skyldigheter någon?

Jag bryr mig inte nämnvärt, får samerna ha nyheter på sitt språk kan väl muslimerna få en skvätt egen-TV också. Sedan får de ju tack och lov uttrycka vilka idéer de vill i sitt program (så länge de inte hetsar mot folkgrupp), däremot är det frivilligt för oss andra att anamma idéerna eller förkasta dem.

En vit storm i ett vattenglas?
Så sant så. SVT ger ju mindre och mindre anledning att betala TV-licensen. :) Och radio (P3) är ju pro homo och FI är det bästa som finns.

Jag är faktiskt väldigt intresserad att se programmet. Jag har ju förhoppningsvis alldeles tokfel.

Kanske bör stänga tråden och fortsätta diskussion efter att programmet sänts istället för att ha en massa kanske förutfattande meningar redan nu i förväg... ?

Last edited:
Fast tänk positivt hörredu, inte bli så arg. Det är idag endast 400 irakier per månad som smugglas in i Sverige. Förra året var det 1500 i snitt per månad. Det är väl en bra nyhet? [/url]

Bra och bra, lyssna på den här (statskontrollerade och pk-fierade SR-nyheten):

I nuvarande takt tar det 17 år att avvisa alla irakier som motsätter sig utvisning. Hur lång preskriptionstid på ett avvisningsbelsut? 4 år.

Så, de blir kvar.

Men åter till ämnet:
Det stora problemet här är egentligen inte att muslimer gör tv, varför vi nu behöver religiös tv i ett sukulariserat land och då muslims tv, men det största problemet är att en av dem vill tillämpa Sharia fullt ut, dvs dödsstraff för otrogna kvinnor.

Hur rimmar det med eventuell jämställdhetspolicy på SVT? :confused:

Men, man får glädjas i att detta endast kommer skapa opinion mot islamifiering av Europa, knappast motsatsen. Kanske att det kan bli slut på galenskaperna litet tidigare i och med denna tv-serie till och med? :)

Jag tror största problemet ligger i att svensken ser att många sociala problem härleder just till mångkulturområden likt södertälje och andra förorter till storstäderna. Svensken har tappat greppet runt hela invandringspolitiken (sedan sossestyret) och får nu betala priset (vilket är att svensk kultur sakta men säkert försvinner, och är inte längre OK då det kan vara rasistiskt att sjunga nationalsongen om några andra med annan religion och bakgrund inte får delta pga sin ... ja religion.).
Fast just det där handlar snarare mer om din rädsla/ovilja till att bli kallad rasist av mindre nogräknande personer. Jag har inga problem med att vara nationalistisk i vardagen av den anledningen att jag inte bryr mig om vänstertofflorna. Gör detsamma du, för det är faktiskt du som sätter den gränsen. Det här det-är-så-synd-om-oss-mentaliteten kommer knappast att göra saken bättre eller vad tror du? Skärpning föffan :gnissla

Bra och bra, lyssna på den här (statskontrollerade och pk-fierade SR-nyheten):

I nuvarande takt tar det 17 år att avvisa alla irakier som motsätter sig utvisning. Hur lång preskriptionstid på ett avvisningsbelsut? 4 år.

Så, de blir kvar.

Men åter till ämnet:
Det stora problemet här är egentligen inte att muslimer gör tv, varför vi nu behöver religiös tv i ett sukulariserat land och då muslims tv, men det största problemet är att en av dem vill tillämpa Sharia fullt ut, dvs dödsstraff för otrogna kvinnor.

Hur rimmar det med eventuell jämställdhetspolicy på SVT? :confused:

Men, man får glädjas i att detta endast kommer skapa opinion mot islamifiering av Europa, knappast motsatsen. Kanske att det kan bli slut på galenskaperna litet tidigare i och med denna tv-serie till och med? :)
Det lär ju skapa en välbehövt debatt iaf om det visar sig att de är väldigt kritiskt inställda mot vad som är Svenskt. Att ha ett program i SVT och skända Sveriges kultur (även där ingår dricka sprit) baserat på en Islam religion som importerats till Sverige via ett folkslag som flytt från krig. Jag trodde man temporärt flyttade från krig, inte permanent. Förövrigt.

Jag har väl inte egentligen sagt att de inte får ha programmet, jag tycker det är trist att det är OK att ha ett sverige-kritiskt program i 8 delar av 3 kvinnor som inte tycker om Sverige för det inte finns Sharia-lagar här.

En dag kommer det väl ett program i 8 delar som säger att muslimer bör fundera på att ta in svensk kultur istället. Undra hur det hade mottagits, brända svenska kyrkor, upplopp i innerstan?
Jag ser det som ett ganska unikt tillfälle att få en inblick i hur dessa människor tänker. Men vi ser väl på saken annorlunda. Försök att göra detsamma du, som jag sa, du kanske lär dig något.

Fast just det där handlar snarare mer om din rädsla/ovilja till att bli kallad rasist av mindre nogräknande personer. Jag har inga problem med att vara nationalistisk i vardagen av den anledningen att jag inte bryr mig om vänstertofflorna. Gör detsamma du, för det är faktiskt du som sätter den gränsen. Det här det-är-så-synd-om-oss-mentaliteten kommer knappast att göra saken bättre eller vad tror du? Skärpning föffan :gnissla
Jag säger inte att det är synd om oss. Jag säger att svensken har blivit överkörd av en slapp invandringspolitik där bevarig av svensk kultur (bra som dålig) inte legat i fokus. Istället finns en medial ursäkt som heter "vi behöver invandringen för att klara av driva Sverige framåt". Det mörkas troligen nått sjukligt rörande siffrorna vad invandringen kostat och kostar Sverige. Statistiskt sett vet jag inte hur det ser ut, men hur många invandrare som kommit senaste 5 åren har idag jobb / går inte på socialbidrag?

Det lär ju skapa en välbehövt debatt iaf om det visar sig att de är väldigt kritiskt inställda mot vad som är Svenskt. Att ha ett program i SVT och skända Sveriges kultur (även där ingår dricka sprit) baserat på en Islam religion som importerats till Sverige via ett folkslag som flytt från krig. Jag trodde man temporärt flyttade från krig, inte permanent. Förövrigt.

Det kommer vara nuttifierat, och de kommer inte vara ärliga med vad de vill.
De vill införa Sharia här, punkt.
Så snart Svt eller annan etablissemangsstödjande propagandakanal ska hitta en snäll islamist så visar det sig att även de var fundamentalister. Någon jävla Helena Benouda (Muslims överstekärring som skaffat marockans kille och fått spö tills hon konverterade) tycker för övrigt det är ett bra val att dit en som vill stena kvinnor på grund av otrohet. Sådana är de, bevisa mig fel.

Och alla "humanistiska¨" skitorganisationer typ Amnesty, de håller så klart tyst.

Jag ser det som ett ganska unikt tillfälle att få en inblick i hur dessa människor tänker. Men vi ser väl på saken annorlunda. Försök att göra detsamma du, som jag sa, du kanske lär dig något.
Som jag skrivit så är jag mycket intresserad att höra deras åsikt. Vem vet, jag kan ju ha väldigt fel... de kanske tycker om Sverige, men visar det på ett sätt där de ska berätta vad som är fel i svensk kultur och ska visa hur de tycker att vi ska göra istället, enligt Sharia-lagarna...

Heheh, jaja. Jag rattar in TV-kanalen imorgon, kommer titta på det med så ofärgad åsikt som möjligt. Jag är neutral kl20.30.21.00 den 3 nov 2008. :)

Vilken bra idé, om alla gör som du så blir det bra. Vilket sammanträffande. :rolleyes:
Jag har en annan idé, gör som jag. Titta inte på skiten, spar några månader av erat liv som annars förkortas pga högt blodtryck under 8 x 30min.

Jag säger inte att det är synd om oss. Jag säger att svensken har blivit överkörd av en slapp invandringspolitik där bevarig av svensk kultur (bra som dålig) inte legat i fokus. Istället finns en medial ursäkt som heter "vi behöver invandringen för att klara av driva Sverige framåt". Det mörkas troligen nått sjukligt rörande siffrorna vad invandringen kostat och kostar Sverige. Statistiskt sett vet jag inte hur det ser ut, men hur många invandrare som kommit senaste 5 åren har idag jobb / går inte på socialbidrag?
Kulturer är i ständig förändring, det är ingenting som är statiskt. Mångkultur handlar om att flera olika kulturer sammanflätas men det innebär inte att en kultur kliver fram medan en annan måste stå kvar. Det är upp till varje individ att bevara den kultur man vill, att skylla på invandringspolitiken är ett enkelt sätt att lägga över ansvaret på någon annan.

Som jag skrivit så är jag mycket intresserad att höra deras åsikt. Vem vet, jag kan ju ha väldigt fel... de kanske tycker om Sverige, men visar det på ett sätt där de ska berätta vad som är fel i svensk kultur och ska visa hur de tycker att vi ska göra istället, enligt Sharia-lagarna...

Heheh, jaja. Jag rattar in TV-kanalen imorgon, kommer titta på det med så ofärgad åsikt som möjligt. Jag är neutral kl20.30.21.00 den 3 nov 2008. :)
Haha, det låter som bra skit. Jag är inte heller imponerad av just dessa människor men jag ser det som en inblick hos några lite mer fundamentala religionsutövare till skillnad från dem man träffar i vardagen.

Last edited:
Kulturer är i ständig förändring, det är ingenting som är statiskt. Mångkultur handlar om att flera olika kulturer sammanflätas men det innebär inte att en kultur kliver fram medan en annan måste stå kvar. Det är upp till varje individ att bevara den kultur man vill, att skylla på invandringspolitiken är ett enkelt sätt att lägga över ansvaret på någon annan.

Jag vill absolut inte vara otrevlig men det här var bland det mest felaktiga jag läst.
Säg det till indianerna som fördrevs eller till flyktingarna i Darfur. Eller annan valfri folkgrupp eller nationalitet som pådyvlas massa strunt som de inte vill ha.

Äh, vi skiter i denna diskussionen till EFTERÅT.

Känns bara dumt o yttra för mycket kanske felaktiga s.k. förutfattande meningar.

Synes imorgon efter kl20.30 i en NY tråd. Om det behövs... :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti