Hala nya däck

Bror

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
R1-04
Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?

Självklart ska dom berätta det för dig. Ring dom igen o få dom att presentera sig och ställ frågan igen och spela in skiten.

FÖ. så kan ju rondeller vara ganska hala med gamla däck också... Men tusan, är inte alla medvetna om att nya däck är hala?:va

Ähum...alla nya däck är hala !
Är det blött är de inte bara hala utan t.om superhala !!

Förarmisstag, dålig utbildning, dålig information och/eller dåligt omdömme.

Hur f-n däcksverkstan kan svara att de INTE vet att nya däck är hala är ju ett skämt. Jag anser inte det vara deras fel att du vurpat men däremot är det ju skrattretande om de inte vet att nya däck är hala :mad:

Trist att du inte visste bättre.

Hoppas du klarat dig oskadd ! :pannkyss

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2359519 Ähum...alla nya däck är hala !
Är det blött är de inte bara hala utan t.om superhala !!

Förarmisstag, dålig utbildning, dålig information och/eller dåligt omdömme.

Trist att du inte visste bättre.

Hoppas du klarat dig oskadd !

Tror nog på alla Triggerhappy´s anledningar... Nybörjarmiss helt enkelt..
Hannez och Lone Wolf är lite väl snabba att hugga på företag..

Last edited:
Bror skrev:
2359494 Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?

vet du inte att nya däck e hala:confused: det trodde jag alla visste, vet du om att det är e yamaha du kör eller sket handlaren att berätta det för dig:D

Du kan väl knappast beskylla verkstaden för din omkullkörning :va
Visst hade det varit schysst ifall dom informerat dig, men lite får man fan tänka själv också.

Självklart visste jag att nya däck är hala, men inte så jävla hala. Det kunde ju komma nån och cykla om mig

Bror skrev:
2359558 Självklart visste jag att nya däck är hala, men inte så jävla hala. Det kunde ju komma nån och cykla om mig

Då var det kanske lite bussolja liggandes där oxå..

Har aldrig personligen haft några större problem med nyhala däck!!

Skummt helt klart! Men alla nya däck är inte hala. Supercorsa/Racetec m.fl går att ladda fullt med direkt!

Som sagt jävligt konstigt om dom menar på att inte veta om att nya däck alltid är hala. Vet inte hur många ggr Bike i trollhättan påpekade att ta det lugnt när jag rullade ut min nya hoj därifrån. Tror dom mumlade nåt om att 10 meter var rekordet :hihi

Bror skrev:
2359494 Tja på er.

Visste du inte om det själv? Några mil i LUGNT tempo! Gärna lite kurvigt med så det slits in överallt. Annars är det bra att "rugga" hela däcksytan med lite slippapper, ända ut i kanterna. så man får bort det där hala, om det är något konserveringsmedel, brukar jag göra när jag ändå byter och den är i depåstödet.

Last edited:
Då var det inte pga av däckena var nya.
Satte med på flong nya pilot power iår och dom var inte i närheten av det du beskriver.

Antagligen var det nått skit som läckt som läckt ut i rondellen som tidigare nämnts i tråden.

Blå R1 skrev:
2359525 Tror nog på alla Triggerhappy´s anledningar... Nybörjarmiss helt enkelt..
Hannez och Lone Wolf är lite väl snabba att hugga på företag..
Egen företagare? :hihi

Det är ju upp till var och en att ta reda på saker, men att däckhandlaren sätter i system att meddela kunden om att däcken är hala när dom är nya ser jag som en självklarhet om man vill behålla sina kunder och ha ett bra rykte.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!