Hal sadel?!

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Hoj
ZX9-R och Scrambler 1200XC
Har irriterat mig länge på sadeln på min FZ. Den e ju hal som nyspolad is. Bromsar jag hårt får jag klämma som attan med benen för att inte juvelerna ska klämmas mot tanken. Fullt normalt? Ska det vara på detta viset? Tycker inte att det är nån fördel när man hänger av heller. Snarare vill röven hänga ut mer än jag:D

Nån som har en aning vad en omklädning kostar hos en tapetserare?:va

Absolut inte normalt, har du rengjort den med typ vinylglans medel? Dessa innehåller silikon, och det gör sätet snorhalt. Kanske förra ägaren som gjorde det?

Råkade få en droppe silikon som jag gnugga bort (trodde jag). Tydligen så gnuggade jag in den lilla droppen över hela sätet och Duccen var okörbar.

Diskmedel + vatten funkade bra för att få bort det rätt så omgående (även om det blir bättre med tiden så orkade jag inte vänta).

Kanske kan vara något sånt? För så halt ska inte sätet vara iaf.

Skulle mycket väl kunna stämma faktiskt. Förra ägaren var inte direkt en "aktiv" motorcyklist. Ville mest putsa.

Jag har dock försökt tvätta upp den med ganska starka rengöringsmedel men det skulle nog behövas sandpapper för att funka. Helst vill jag nog klä om den i någon matt vinyl. Men var? Kostnad?

finns väll konstläder att köpa i vilken tygbutik som ..
eller prova alcantara:D

Det här är absolut inget skämt men det finns ju en hel del halskyddsprodukter att använda även till en mc sadel om du nu inte vill klä om den.Finns bla en svart självhäftande sak utan någon form av lim som brukar läggas under mattor och ger ett suveränt grepp och som går att klippa till i önskat format.Syns ju knappast mot en redan svart sadel så slipper du glida omkring som en hal ål.

Det här är absolut inget skämt men det finns ju en hel del halskyddsprodukter att använda även till en mc sadel om du nu inte vill klä om den.Finns bla en svart självhäftande sak utan någon form av lim som brukar läggas under mattor och ger ett suveränt grepp.Syns ju knappast mot en redan svart sadel så slipper du glida omkring som en hal ål.

Ska jag köpa till nästa regnsemester,
fan vad halt det är med regnställ mot sadel :gnissla

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna