haha!!

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nu har ja tjackat en trimpipa te min hojj!! + att ja har koniskt liggande, det ända jag ska köpa e nytt munstycke.... ja tror ja har orginal i den... dvs 180... väll??
aja.. hur mycket bör ja gå upp?? 230 kanske?

senare ska ja fixa nytt drevpacket, då blir det större drev fram!! wroooooommmm!! :squid
 
ingen som har någon erfarenhet av detta?? vilket munstycke borde bli bra? :rolleyes:

isf får jag väll ta o köpa ett par st o testa :fakta
 
AdrenalineRush skrev:
ingen som har någon erfarenhet av detta?? vilket munstycke borde bli bra? :rolleyes:

isf får jag väll ta o köpa ett par st o testa :fakta

det är olika från modell till modell, blir skillnad med effektsystem också!
 
Jag har koniskt filter, plugg dragen och st 230 i min hoj och den går kanon. Det satt på när jag köpte den. Olle_TZR har 210 med effektkrök, ej koniskt. Testa 230!
 
Jo jag har koniskt med... och 210 i munstycke... funkar bra... men man kanske ska öka lite och testa...

SEn vill ja bara lägga in en banan för den är så grym!! :banana :whip
 
Aha du hade koniskt... Visste jag inte. Min går bra med 230 i munstycke, din med 210 när du har effektkrök, wierd. Nån gammal ägare kanske har portat min cylinder eller liknande, vet faktiskt inte.
 
cRoC skrev:
Undvik att byta fram, byt bak istället.

Nej. Undvik de, lättare om det skulle bli fel att byta tillbaka etc.. ..Ha alltid orginalbakdrevet!
Om den är trimmad så ska man byta drev bak och fram, för att det ska vara anpassat för trimmet!

+ Typ 1 kugg fram motsvarar 5 kugg bak ungefär, en stor skillnad.

Hm, om det var det du menade?
 
okej, men jag fick ente av förgasaren pga slangen som sitter mellan oljepumpen o förgasaren, sitter fasst på någe sett o ja ville inte kapa av den... men jag har bytat till trimpipan nu!! går som satan + att ljudet e skitnajs, låter lite som metra-kit till en vass moppe =P
ja tycker den går bra som den går... den taktar inte eller nått sånt, så ja kanske inte behöver byta munstycke trots allt??
men om det koniska ska på måste ja nog byta till större munstycke
 
Last edited:
Rengör stiftet, kör en sväng, rätt hårt och kolla sedan färgen. Den ska vara gyllenbrun, för mörk = för fet blandning, och tvärt om.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top