HA tömde butik på cyklar - för välgörenhet

Läst detta på flera sidor, det Bike misslyckas med att nämna är att HA faktiskt betalade för cyklarna, det rör sig inte om någon stöld med andra ord som man väl gärna drar som slutsats.

Tror inte folk tolkar det som att se stulit cyklarna utan mer att pengarna som de betalade med knappast tillkommit dem genom hederligt vitt arbete

De är så jävla godhjärtade, HA! :nicka

Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.

Vad jag har läst mig till från diverse amerikanska källor så är tydligen inte alla i HA ohederliga utan det finns tydligen en hel del som faktiskt sköter sig och fungerar som vanliga MC.klubbar, med undantaget att de skyddar folk som har det svårt med misshandlande föräldrar/makar eller övrika kräk.
Säger inte att det är sant, det är bara uppfattningen jag har fått efter att ha läst en del artiklar som hyllar just HA, något man aldrig skulle se här i Sverige.

99 % av medlemmarna ger resten dåligt rykte.

99 % av medlemmarna ger resten dåligt rykte.
Tyvärr så är det väl så, det är som mc-klubbarna här i Sverige fast tvärtom där majoriteten får skiten för minoriteten.
Det finns skit inom alla "sekter", men som vi ser i artikeln ovan så finns det även beundransvärda människor i dessa grupper.
Vill absolut inte glorifiera HA, men det som nämns i artikeln i OP är faktiskt beundransvärt om man frågar mig.

Säljer knark till barnen med ena handen o ger cyklar med andra

Läs gärna boken:
Helvetet inifrån : femton år i Sveriges största brottsorganisation
av Daniel Olsson, Lasse Wierup.

Här trodde jag att de skulle serveras något smaskigt så blev det bara en gäspning.
Jag fattar inte vad ni hojtar om, det var väl inget konstigt som stod i nyheten?

Framför allt var det väl inget som legitimerade HA:s övriga verksamhet. Eller ska man se alla nyheter om sporthojskörning som ett okej på att ghostrider gjorde alla rätt när han betedde sig som en apa i trafiken? Nej, jag tänkte väl det.

Inte för att jag bryr mig ett dyft om HA men alla medier är väl fulla av nyheter man inte bryr sig om.

Källkontroll? Även Hitler hade en propagandaminister...

Det här med Goodwins lag är rätt så intressant :hihi

I övrigt ser jag det här som en enskild god gärning från HA. That's it. Jag ser ingen poäng i att spekulera om huruvida de har fått pengarna på ett bra eller dåligt sätt. Jag nöjer mig med att jag minns en del folk från HA som vilka andra hojåkare som helst, med lite extra skägg och sjuk humor blandat med LSD.:rofl

HA skjutsar ju runt Svenska pensionärer varje år som en goodwillgärning. Så man ska glömma amfetaminsmugglingen en stund.

Ja tengte rösta på HA i riksdagsvalet. Dem värkar sköna.De måste ju bli litte åning här i landet :fakta:rock:fakta:rock
/Sverige älskande hoj åkare

Last edited:
Vart ansöker man , verkar vara en bra klubb dedär ... å får man köra Italienskt istället för HD ?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti