Ha det så kul på gazzen!!!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Har precis tagit ett beslut som jag förmodligen kommer att ångra!!!
Ska sluta köra gata och istället bara fläska runt på bana. Kalla mig gärna feg, men faktum är att man inte kör som en ängel på vägarna och folk dör som flugor till höger o vänster eller skadar sig allvarligt pga sånt!
Vad tycker ni, har jag tagit fel beslut!? :gråta

oscar skrev:
Har precis tagit ett beslut som jag förmodligen kommer att ångra!!!
Ska sluta köra gata och istället bara fläska runt på bana. Kalla mig gärna feg, men faktum är att man inte kör som en ängel på vägarna och folk dör som flugor till höger o vänster eller skadar sig allvarligt pga sånt!
Vad tycker ni, har jag tagit fel beslut!? :gråta

Nej!! jag tycker inte det har själv funderat i samma banor

Nä.. eller nja.. det är juh trist att loosa sin wheelie buddie.. trodde vi skulle göra nårra feta par wheelies i år.. men det är helt rätt att köra bana.

Trots allt är det det hojjarna är byggda för..

(Jag vill oxå men har inte pengar, och nej 5k i månaden räcker inte till hyra, mat, försäkringar, telefon, bensin och att hålla en bil samt ovanpå en rookie säsong, det där inbillar du mig aldrig oscar)

R6:an kommer att byggas till bana nu.. Bestämdes på vägen hem....

På tok för farligt/dyrt att köra R-hoj på gata.

Kan juh inte jobba på polisen och Va för mycker Radical.. :squid

Last edited:
KetogaN skrev:

(Jag vill oxå men har inte pengar, och nej 5k i månaden räcker inte till hyra, mat, försäkringar, telefon, bensin och att hålla en bil samt ovanpå en rookie säsong, det där inbillar du mig aldrig oscar)

Du har rätt och lite fel Karl! Jag hade inte tänkt mig en rookie-säsong plus att jag slipper försäkra hojen. Papsen sponsrar med soppa till o från bana, resten pröjsar jag själv! Kör tills degen tar slut! :) Sen behöver man ju inte ha en Gixxer i mint condition för att köra bana... ;)

Schit, har precis funderat över att ställa av hojen för att tjäna 1000kr/månad... Du gör rätt mao.

oscar skrev:
Du har rätt och lite fel Karl! Jag hade inte tänkt mig en rookie-säsong plus att jag slipper försäkra hojen. Papsen sponsrar med soppa till o från bana, resten pröjsar jag själv! Kör tills degen tar slut! :) Sen behöver man ju inte ha en Gixxer i mint condition för att köra bana... ;)

om du klämmer in allt jag listade på 5k så får har du inte ens råd med en matchbox leksaksbil att raca med hemma i hallen ;)

/KetogaN

Det sliter i hjärtat att erkänna, men det känns som att du har rätt. Det är bara beklagligt att det ska behöva vara så :(

Rätt Oscar, jag sitter här med en banrejser och en Gathoj, när f-n ska jag ha tid att köra gata, åker iof på semester till Norge med Gixxern men sen blir det bara några fes rundor på österlen, jag vill inte tokköra i häckeberga mer.
Bana råkkar gata krockar :(

Tack för lånet av däckvärmarna, jag bjuder på grillfest när ni har tid.

Har också funderat en tid, ännu mer sedan "Gurres" olycka.
Kör ju en betydligt snabbare hoj detta året och jag märker ju vilken drastisk ökning av hastigheten man har när man e ute o kör. Det går liksom inte att hålla igen när hojarna går så in i helvetes fort. :skrämd
Blir väl att köra året ut för att sedan byta sport mot billigare motard + banhoj. :confused:
Tror inte jag vill utesluta gatåkningen.
Ibland ligger man hemma och fundrar efter en körning , hur jävla smart är det egentligen att fara fram i 200+ på allmänna vägar?
Man blir liksom blind själv, berättar man sedan för någon som inte kör hoj eller likn. så tycker dom att man e en idiot, vilket man nog är :( :rodnar

Edit: Att det sedan kostar ca 1000kr/mån halvförsäkring gör ju inte saken bättre.

Last edited:
Jag har haft goda vänner som kört ihjäl sig på hoj men jag kommer nog aldrig att sluta köra hoj för det.
Inse att det är farligt och försök att ha skoj och kör så säkert ni kan.

Låt inte denna tråden spåra ut bara.

Vill ni endast köra bana så gör det.
Till alla andra ....... kör med huvet.......

/Mr K

Att köra bana, i alla ära, det är asfett. Men det är skönt att köra landsväg också. Jag vill inte vara utan något av det. Däremot så kanske man borde fundera lite på vilken körning som passar var. Det ena behöver inte utesluta det andra dock. No way.

Däremot tycker jag inte det är fegt att sluta köra gata. Absolut inte, men jag har svårt att se hur jag någonsin skulle kunna tillfredsställa mitt MC-körarbehov bara genom att köra bana. Då måste jag göra som GSXR1100R o fara land o rike kring för att träna på Sveriges alla banor. Och vem har råd till det?

Ska alla ni andra som skaffat bancyklar göra likadana satsningar?

Mr K skrev:
Jag har haft goda vänner som kört ihjäl sig på hoj men jag kommer nog aldrig att sluta köra hoj för det.
Inse att det är farligt och försök att ha skoj och kör så säkert ni kan.

Låt inte denna tråden spåra ut bara.

Vill ni endast köra bana så gör det.
Till alla andra ....... kör med huvet.......

/Mr K

Hela texten ovan kunde lika gärna varit signerad mig.
Mr K: Det var i mina ögon det bästa inlägget du har skrivit.. :D

Själv ska jag varken köra på bana eller väg den närmsta månaden eftersom jag sitter med en nybruten och gipsad arm. :crash :crash :crash
(Dock orsakat av mountainbike)

CorbenDallas skrev:
Att köra bana, i alla ära, det är asfett. Men det är skönt att köra landsväg också. Jag vill inte vara utan något av det. Däremot så kanske man borde fundera lite på vilken körning som passar var. Det ena behöver inte utesluta det andra dock. No way.

Däremot tycker jag inte det är fegt att sluta köra gata. Absolut inte, men jag har svårt att se hur jag någonsin skulle kunna tillfredsställa mitt MC-körarbehov bara genom att köra bana. Då måste jag göra som GSXR1100R o fara land o rike kring för att träna på Sveriges alla banor. Och vem har råd till det?

Min hoj kommer eventuellt vara till salu om jag hittar en vettig rejshoj i Norge.. Jag kommer få 15-20.000:- över, det betalar en del... Att köra bana ger en kickar som man inte ens kan få i sängen, att man är långsam som jag är ingen ursäkt. 2 uppsättningar däck utspridda längs en bana och vips så är varvtiderna mycket lägre!

CorbenDallas skrev:

Jag har ju helspons av firman, får betalt för att köra :tummenupp

Pålle skrev:
Min hoj kommer eventuellt vara till salu om jag hittar en vettig rejshoj i Norge.. Jag kommer få 15-20.000:- över, det betalar en del... Att köra bana ger en kickar som man inte ens kan få i sängen, att man är långsam som jag är ingen ursäkt. 2 uppsättningar däck utspridda längs en bana och vips så är varvtiderna mycket lägre!

Ska du åka land o rike runt då? Vad jag är ute efter är hur man får så mkt bantid att det täcker "behovet"... Jag har lite svårt att se det. Jag kör båge nästan dagligen själv...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP