H.I.S.S Honda immobilizer security system + nytt tändningslås. behöver hjälp fort!

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Hej!

Har tappade bort min enda havande nyckel för ett tag sen till min cbr f4i 02-
Under tiden har jag avvaktat och vänt upp och ner på hela huset men inge nyckel är funnen. Tillslut var jag så djävulskt kör-sugen så jag bröt sönder tändlåset och fick tändningen att gå men den startar inte och såklart slår det mig att den har hondas Immobilizer det står till och med klart och tydligt på dosan.
Så nu sitter jag här i skiten och behöver ett nytt PASSANDE tändlås som fungerar med immobilizern.
Jag har sätt att Ebay har fullt med tändlås till min hoj fast bara med nyckel och tändlås och inte någon immobilizer modul.
Är det en universal immobilizer som fungerar med varje honda org tändlås och nyckel? Eller måste jag köpa ett nytt tändlås kodat till min immobilizer?
Går det att koppla bort immobilizern?

Som sagt det kliar i fingrarna att inte få köra.
Jag är tacksam för bra svar!

Tror inte att det är gjort så att det ska vara enkelt att "gå runt den" eftersom den är till för att försvåra det för tjyvar...

Ring en Honda återförsäljare och fråga.

Ja det går o plocka bort startspärren dom gjorde det på en kompis honda när hans la av o hojen inte gick o starta. Fast du ska nog kolla så det inte strular med försäkringsbolaget om den är bortmonterad o något skulle hända:tummenupp

Det är en stunt-hoj och den är importerad och urtagen ur registret så strul med försäkringsbolag kommer inte att hända.
Rappe: hur gick din vän tillväga?

Det är en stunt-hoj och den är importerad och urtagen ur registret.
Rappe: hur gick din vän tillväga?

Har för mej att det var mc varuhuset som plockade bort hans startspärr Så vilken verkstad som helst som meckar honda borde fixa det bara man kan visa att hojen e grön:tummenupp

immo modulen behöver du inte byta. Du behöver bara byta tändningslåset. Sen åker du till en honda verkstad och visar upp att cykeln är din, så kan de programmera om grejerna så att de matchar.

Löste mitt problem ganska simpelt för er som undrar.
Tog och beställde en ECU BOX från staterna utan startspärr och vips var den förbikopplad!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti