Höst, årets pissigaste kvartal...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hösten måste vara den uslaste delen av året alla kategorier, i alla fall här uppe där säsongen var över för de flesta för snart en månad sedan. Har man inte älgjakten att se fram emot så är det en lång utdragen pina fram tills snön har lagt sig.

Missförstå mig inte, jag har planerat att plocka isär hojen och serva den från pärm till pärm enligt Haynesboken och även byta PC2an mot en PC3, quickshifter, svetsa slirkopplingen och annat skoj och det ser jag fram emot. Det är bara det att under hösten så har man ju sååååå gott om tid så det blir inget av skruvandet förrän vårvintern då man kan ana att asfalten börjar tina fram.

Vintern har man skotern att våldsköra runt med, runt påsk är det både hoj- och skoterföre och sommaren är det hoj för hela slanten. På hösten sitter man liksom i ett vaccum efter hojsäsongen och vet varken ut eller in.

Höstjävel...:mad:

Håller med...blött...grått....kallt...äckligt, hellre snö & is, då kan man iaf haka på dubbdäcken & lattja lite...

Och sätta en pulka och dra någon efter. :)

edit: Kom på att det går på sommaren oxå.
Det var inte så roligt att tvätta kläderna efteråt... :gnissla
http://www.youtube.com/watch?v=Ev5w3o5cuJU

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ev5w3o5cuJU&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ev5w3o5cuJU&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nejdå, tvärt om. Det är ju nu man förfinar det man redan har.

DSC_0023.jpg

DSC_0011-26.jpg

:tummenupp

Det är ju nu man har fullt upp med att konstruera dataloggning och programmerbart insprut inför alla moddar som planeras.. fyfan vad vintern är kort, detta går aldrig ;)

Det är ju nu man har fullt upp med att konstruera dataloggning och programmerbart insprut inför alla moddar som planeras.. fyfan vad vintern är kort, detta går aldrig ;)

I och för sig, hade man haft någon grövre ombyggning för hojen planerad så går det ju bättre. Jag har hur mycket som helst att göra i garaget nu som inte har med hojar att göra, men ändå är hösten som ett svart hål som suger åt sig all inspiration. Tvingar man inte iväg sig till garaget hamnar man lätt i soffan framför datorn, läser byggtrådar och äter kiwi.

Du har ju iaf skoter att se fram emot din jäfvul... ;)
Här i sthlm är det bara blixthalka varvat med grå äcklig slask.
Jag har inte sett en vit julafton sen jag var 13år tror jag.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back