Hör våran hårdrockslåt!

Inte alls tokigt spelat av dig ju!:) Vad kör du på för grejer??

Ang. höjningen så var den vedervärdig...;)

Sonor så klart. Höjning är obligatorisk när det gäller "shlagermetal", vänta tills ni får höra de övriga låtarna!! Vi kommer ge ordet klysha en helt ny innerbörd!

Damn!!

Det var fanimej inte illa alls!! Skulle nog hellre kalla det power metal eller varför inte tysk metal men det var fanimej inte dåligt. Impad :rock

Tackar! Vårt mål är att ge ordet "klysha" en ny innebörd!

Trodde det skulle vara ett klassiskt "Källarband" men det här var ju bra grejer!! :thumbup

Får mig att tänka på ett gammal band jag var med i. Våran trummis, en rätt lustig kille, hade ett enormt trumset i en rätt liten replokal. Plötsligt sliter en kille upp dörren, stirrar på trumsetet och säger till trummisen: Har du liten **** eller?

Trummisen ville spela sånt här, fast det var på 80-talet…

…och jag är gammal och förstår inte ironi!

Teo skrev:
Sonor så klart. Höjning är obligatorisk när det gäller "shlagermetal", vänta tills ni får höra de övriga låtarna!! Vi kommer ge ordet klysha en helt ny innerbörd!

Jag har iofs aldrig lirat schlager-/speed-/riddar-/tysk metal så jag är inte helt insatt i hur låtuppbyggnaden bör se ut.

När det gäller ju hårdrock (hoppar över alla tusen olika benämningar) så är det mest 80- och tidigt 90-tal som gäller för min del. Typ Accept, Pretty Maids, Judas Priest, Dio osv osv osv...

Det verkar ju finnas en hel del musiker här på SH...skulle vara kul att höra flera alster från övriga. Hade gärna lagt ut något själv, men jag har nada webspace att göra det på tyvärr...

Vad är det för Sonor förresten? Är du så pass lyckligt lottad så du sitter vid ett Designer tros??

yepp Designer, staind redd (as snyggt!) 2x20",8",10",12",13"14" samt en tunn jävla plåtvirvel. jää!

Låter ju inte så illa!
Får du inte ont i skenbenen av att lira dubbelkaggar genom en hel låt?

Mindre synth och hårdare gitarrer så kan det bli något av er också :crash

Teo skrev:
yepp Designer, staind redd (as snyggt!) 2x20",8",10",12",13"14" samt en tunn jävla plåtvirvel. jää!

...host...harkel....sträck ut en hand så låter det....tyskt!
Fast jag måste erkänna att jag blir glad av sån überklyschig musik. Vad jag spelar på får du gissa...

starclassic skrev:
...host...harkel....sträck ut en hand så låter det....tyskt!
Fast jag måste erkänna att jag blir glad av sån überklyschig musik. Vad jag spelar på får du gissa...

hmm...inte så svårt..:)

Maple eller Performer?

Dreglade över ett Sonor Designer i björk när jag köpte mitt nuvarande set för 7-8 år sen. Fick bli ett Yamaha istället.

20", 8", 10", 12", 14", 15", 16", 18", en Pearl MLX 8X14 och en Rogers Dynasonic 6.5X14. Cymbalerna kan jag gå in på, men då blir det massor med text och det kanske inte är så intressant.. :rolleyes:

AndySwe skrev:
Får du inte ont i skenbenen av att lira dubbelkaggar genom en hel låt?

Det behöver man nog inte oroa sig för. Med tanke på hur det låter så kan man ju dra slutsatsen att han spelat relativt länge och då hittar man ju nån teknik som funkar bra. Ont i skenbenen får jag om jag spelar med hälarna nere, men lyfter man på fötterna så är det inga problem. typ...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT