Hör inget på högerörat.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hej...
Har sen 3-4 dagar tillbaka haft väldigt nedsatt hörsel på höger öra. Och nu idag har det blivit än värre. Känns som när man badat och har vatten i örat om ni förstår.
Pratade med några kompisar som sa något om en vaxpropp :confused:
Har aldrig haft detta så vet inte hur man får bort skitet. Har försökt med tops och liknande men inget funkar. Har alltid rensat öronen regelbundet så trodde först inte det kunde vara en propp men har ni några bra idéer på hur man får bort detta så skriv. Börjar bli skitjobbigt att knappt höra något på höger öra.
Finns det någon lösning eller liknande som man kan få bort skiten med eller är det vårdcentralen nästa? :confused: HJÄLP mig

/Mange

Om det inte funkar med Revaxör så kanske du får gå till läkaren. Har för mig att dom kan suga ut såna där proppar med något verktyg eller så.
Hoppas du mår bättre snart!

Sjuksyster sköljer ut vaxet med div. sprutor.. Skit jobbigt då jag gjorde detta för ett år sen och nu är det dax igen då jag börjar få nersatt hörsel igen, påstår de som pratar med mig... :brinnerup

Boije skrev:
Sjuksyster sköljer ut vaxet med div. sprutor.. Skit jobbigt då jag gjorde detta för ett år sen och nu är det dax igen då jag börjar få nersatt hörsel igen, påstår de som pratar med mig... :brinnerup

Låt mig gissa..du är sambo ?

På lite mindre "proppar" så kan du hälla sprit i örat, samtidigt som du ligger ner, lämpligen gör någon annan detta åt dig... Ha kvar det i ca 5-10min sen torkar du bort det med lämplig handuk.

Jag trodde jag hade en vaxpropp för ca: ett sedan. Hörde väldigt dåligt på ena örat. Gick till vårdcentralen och "spolade" örat. Hjälpte inte. Det visade sig vara en mycket svår öroninflammation. Antibiotika i några dagar så var det väck!

/ Johan

Min far tappade all hörsel på ena örat för några år sedan. Det enda läkarna kunde säga efter ett tags diagnostiserande var att sådant händer och att det bara var att vänta. C:a ett år senare kom hörseln tillbaka av sig själv över en natt.

Mr.Dna skrev:
Hej...
Har sen 3-4 dagar tillbaka haft väldigt nedsatt hörsel på höger öra. Och nu idag har det blivit än värre. Känns som när man badat och har vatten i örat om ni förstår.
Pratade med några kompisar som sa något om en vaxpropp :confused:
Har aldrig haft detta så vet inte hur man får bort skitet. Har försökt med tops och liknande men inget funkar. Har alltid rensat öronen regelbundet så trodde först inte det kunde vara en propp men har ni några bra idéer på hur man får bort detta så skriv. Börjar bli skitjobbigt att knappt höra något på höger öra.
Finns det någon lösning eller liknande som man kan få bort skiten med eller är det vårdcentralen nästa? :confused: HJÄLP mig

/Mange

Hade en vaxpropp för ett tag sedan, ringde vårdcentralen dom sa att jag skulle ha i revaxör över natten o sen komma o spola ur det, tog max 5 min på sjukan sen hörde jag bättre än någonsin

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT