Höna av en fjäder...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Minns ni den gamla busringningen med Hassan där de ville få artisten Meja att byta namn eftersom:
- "Det för direkt tankarna till massakern på Himmelska fridens torg! Ja, där mejades det ju en hel del!"

Det var på skoj, bus, skämt...

Nu är det AB's tur att skämta med oss aprillo..

- Va?! Heter cykeln "Engla"?!
Det måste ju vara ett sätt att försöka få uppmärksamhet med tanke på att den mördade flickan Engla cyklade på den sista bilden som togs av henne!

T.o.m när ansvariga förklarar försöker AB göra höna av en fjäder.
"Men vår cykelansvarig, som också har tagit fram modellen, hans dotter heter Engla. "
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6830297.ab

Välj själv vilken förklaring som du ser som troligast:
1. Team Sportia försöker sälja mer cyklar genom att de förknippas med mördade barn.

2. En barncykel fick namn efter dottern till den person som ansvarat för att ta fram modellen.

Osmakligt anser jag. :zpy

*edit* artikeln menar jag

Last edited:
1 såklart. I morgon kan AB toppa med att kyrkan försöker sälja på folk religion med hjälp av en mördad person.

Som att döpa en friggebod till "Helén" i försäljningssyfte... Det va väl i en sån hon var inlåst i dom sista dagarna/veckorna innan Ulf Olsson var nöjd och ville gå vidare....

jag tog mig t.o.m friheten att skriva till artikelförfattaren för att se om han kan svara på hur han resonerat.... Vore kul om han svarade.
--------

"Har du hört busringningen med Hassan där de försöker förmå artisten Meja att byta namn eftersom
”- Meja direkt för tankarna till massakern på Himmelska fridens torg, där det mejades en hel del!”

….det var ett skämt, ett bus, på skoj och jag hoppas din artikel och bara av misstag råkades publiceras en vecka för tidigt för det måste väl vara ett aprilskämt?!

För Sveriges största kvällstidning kan väl inte på allvar gå ut med den typen av långsökta kopplingar och försöka göra en nyhet av det?
Jag är nyfiken på hur du resonerade när du faktiskt valde att publicera?
- ”Okej, de hävdar att de döpt cykeln efter dottern till den person som ansvarat för att ta fram modellen….. Men jag tycker nog baskemej det är troligare att de försöker få den att förknippas med ett mördat barn så jag publicerar ändå!”

Det är magiskt helt enkelt. Humor.

Mvh
Korvis"

Osmakligt anser jag. :zpy

Ja visst är det, men det är ju inte värre än Melliza, Cassandra, Tindra, Miranda. Antar att man får finna sig i att vissa föräldrar har mindre bra smak när det gäller att namnge sina barn.

Ja, man undrar var AB får allt ifrån.

Titta på IKEA...t.ex hur många Billy har inte blivit mördade. Eller någon med namnet på alla deras andra grejer. :rolleyes:

Ska man vara sådär långsökt, skulle ju inte någonting få döpas till nåt över huvudtaget.

Ja, man undrar var AB får allt ifrån.

Titta på IKEA...t.ex hur många Billy har inte blivit mördade. Eller någon med namnet på alla deras andra grejer. :rolleyes:

Ska man vara sådär långsökt, skulle ju inte någonting få döpas till nåt över huvudtaget.

Bokhyllan Billy Butt. Köp den oavsett vad din flickvän tycker, för en kvinnas nej är ju inte alltid ett nej.

Bokhyllan Billy Butt. Köp den oavsett vad din flickvän tycker, för en kvinnas nej är ju inte alltid ett nej.

Det där var fyndigt :D Billy, ja - honom hade jag nästan glömt, det gamla fettot...

jag tog mig t.o.m friheten att skriva till artikelförfattaren för att se om han kan svara på hur han resonerat.... Vore kul om han svarade.
--------

"Har du hört busringningen med Hassan där de försöker förmå artisten Meja att byta namn eftersom
”- Meja direkt för tankarna till massakern på Himmelska fridens torg, där det mejades en hel del!”

….det var ett skämt, ett bus, på skoj och jag hoppas din artikel och bara av misstag råkades publiceras en vecka för tidigt för det måste väl vara ett aprilskämt?!

För Sveriges största kvällstidning kan väl inte på allvar gå ut med den typen av långsökta kopplingar och försöka göra en nyhet av det?
Jag är nyfiken på hur du resonerade när du faktiskt valde att publicera?
- ”Okej, de hävdar att de döpt cykeln efter dottern till den person som ansvarat för att ta fram modellen….. Men jag tycker nog baskemej det är troligare att de försöker få den att förknippas med ett mördat barn så jag publicerar ändå!”

Det är magiskt helt enkelt. Humor.

Mvh
Korvis"

Jag är i alla fall väldigt nyfiken på att få läsa det eventuella svaret på det! Bra skrivet korven :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing