Höja styret, KTM 660

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
990R KTM Adventure
Hallo.

Efter att sett hur höga styrena oftast är på riktiga motarder och att jag själv inte kan stå rak lång på min hoj utan att behöva släppa styret så skulle jag nu vilja testa köpa höjniingssatser till styret.
Någon som vet vad som kan vara vettigt att höja ?
finns allt från 15mm-40mm tror jag.
Jag är 193 själv o vill gärna kunna stå rak lång när jag kör.
Någon som har några erfaranheter av detta ?
Mvh Philip

Ställ dig upp på hojen o be en kompis mäta eller uppskatta. Många vinklar även upp styret för att få skönare vinkel, där kan du tjäna ngn cm.
Vet inte hur det ser ut på din, men på nya hojar kan man även flytta fästena framåt o bakåt... Om du får styret närmare så kan du stå rakare.
Undrar dock om du verkligen kommer kunna stå med helt raka ben o armar, risk du får "ap-häng"- stil på styret :) Dessutom är det ju ingen höjdare för körningen att stå spikrak, blir hyffsat svårt att kompensera för gupp o vid "ryckig" körning...

Jag satte på 30mm höjare på min och gosse vilkjen skillnad det blev:D

Men 30 verkar vara max eftersom vajrarna sen blir för korta, jag fick dra om gasvajrarna så dom kommer ut under handtaget istället för över samt dra dom innanför styret.

Sen åkte jag på att dra om vajern till decompen så att den går innanför styret med.

Jag är 185 cm, och detta gjorde underverk framförallt vid stående körning på skogs/grusvägar. Innan kändes det som om jag var på väg över styret hela tiden. Men nu är det perfekt...bara att börja skruva kompis :tummenupp

Ahhh låter GUTT!!

Lill brossan va iväg o köpte 15mm på Jonte engdahl nu (dom hade bara dom hemma). så det ska bli kul o se resultatet (han har osså en 660 o e lika lång som jag).

Meningen e ju ite att stå upp hela tiden men som det e nu så får jag knäböja eller bryta ryggen för att stå upp. prövade slanga ståendess med men de va ingen höjdare med detta låga styra =(

Kommer bli skillnad , jag garanterar :)

Jag har en orginal sats med styreshöjare till din cykel! Ny i kartong. Skicka pm om du vill köpa! Råkade köpa en sats trots att det redan satt på cykeln, därav överblivet.

190 lång här.. "alla" offroads jag haft så har jag höjt, inte för o kunna stå bättre, det var ett plus, men mitt ben slog i styret i tid och otid när man svängde mycket .. 30mm gör ganska mycket för känslan.. men alla hojar är olika, på min dr har jag höjt 10mm då styret redan sitter ganska högt på den,, jo + att styret är framåtlutat lite :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti