Högtalare och hemförsäkring

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hade en kompis hemma på fika idag. Hennes tvååriga lilla krabat råkade kasta en boll på en av mina högtalare och spräcka ett membran. Högtalaren är en Canton Ergo 91DC, misstänker att ett nytt element kan gå på ett par, tre tusen att fixa. Har jag någon chans att plocka ut något på hemförsäkringen tror ni?

berggren_martin skrev:
Hade en kompis hemma på fika idag. Hennes tvååriga lilla krabat råkade kasta en boll på en av mina högtalare och spräcka ett membran. Högtalaren är en Canton Ergo 91DC, misstänker att ett nytt element kan gå på ett par, tre tusen att fixa. Har jag någon chans att plocka ut något på hemförsäkringen tror ni?

Små söta äckliga barn.... :eek:

Nä...allvarligt, har du drulle-försäkring ? isf så ska det lösa sig, det e sånt man har drullen till ju.

annars skaffar du det och väntar en månad och anmäler det sen :rolleyes: *duckar*

Re: Re: Högtalare och hemförsäkring

fluppen skrev:
Små söta äckliga barn.... :eek:

Nä...allvarligt, har du drulle-försäkring ? isf så ska det lösa sig, det e sånt man har drullen till ju.

annars skaffar du det och väntar en månad och anmäler det sen :rolleyes: *duckar*
Har ingen drulle tyvärr... får nog stå för det där själv. Släpper man in barn i lägenheten tillsammans med högtalare utan galler så är det på egen risk.

Re: Re: Re: Högtalare och hemförsäkring

berggren_martin skrev:
Har ingen drulle tyvärr... får nog stå för det där själv. Släpper man in barn i lägenheten tillsammans med högtalare utan galler så är det på egen risk.

Aaa...synd ! överväg att skaffa det, om du har prylar du inte vill betala själv.

Annars kan väl lillen ta jobb på Mcdonalds eller nåt :crash och betala av till sommaren.

Lycka till iaf :tummenupp

Nu börjar jag förstå vad alla snackar om när de ska göra sina hem "barnsäkra". Det är inte barnet som ska skyddas från hemmet utan hemmet som ska skyddas från barnet ;)

Det första du gör nu är att ringa ditt f.bolag och skaffa drulle för det BÖR man ha :) Sen så ber du samtidigt om att få utöka din försäkringstäckning för den brukar oftast vara för låg. Räkna ihop dina prylar och sen jämför du med vad du är berättigad till och ser vad som kommer fram. Och utöka till det dubbla kostar inte så mycket som man tror.

Dee_cati skrev:
Det första du gör nu är att ringa ditt f.bolag och skaffa drulle för det BÖR man ha :) Sen så ber du samtidigt om att få utöka din försäkringstäckning för den brukar oftast vara för låg. Räkna ihop dina prylar och sen jämför du med vad du är berättigad till och ser vad som kommer fram. Och utöka till det dubbla kostar inte så mycket som man tror.
Nja, hade inte tänkt mig nåt försäkringsbedrägeri... Sen är frågan om det skulle va värt besväret om det nu bara är några tusen det är frågan om (får kolla upp det...). Men det ser inte ut som det var meningen att jag skulle ha nån projje i höst. Först vandalisering av hojen, sen 4 papps oväntade räkningar och nu det här. Halva projjebudjeten har rykt. Tur att materiella saker inte betyder så mkt i slutändan...

Allriskförskring har jag för mig det heter när man har drulleförsäkring.Det är skitbra att ha, tappar man sin tv i golvet vid storstädning så täcker det den pajade tv :)

Ska man ha barn ska man nog ha sådan försäkring ;)

berggren_martin skrev:
Nja, hade inte tänkt mig nåt försäkringsbedrägeri... Sen är frågan om det skulle va värt besväret om det nu bara är några tusen det är frågan om (får kolla upp det...). Men det ser inte ut som det var meningen att jag skulle ha nån projje i höst. Först vandalisering av hojen, sen 4 papps oväntade räkningar och nu det här. Halva projjebudjeten har rykt. Tur att materiella saker inte betyder så mkt i slutändan...

Näe, jag menade inte bedrägeri utan bara fixa detta även om du inte får ut nåt för denna händelse. Bra att ha vettu!

Allrisk ÄR bra att ha !! Vilket vi bla har erfara när vår DÅ 2 1/2 åring puttade omkull en sån där rörlampa med vatten i....á 2000:- !! 1000:- i självrisk......UTAN att fylla i några som helst papper ! :)

Borde det inte egentligen gå på "Barnägarens" drulleförsäkring? Som förälder är man väl ansvarig för vad barnen ställer till...?

Prillan73 skrev:
Allrisk ÄR bra att ha !! Vilket vi bla har erfara när vår DÅ 2 1/2 åring puttade omkull en sån där rörlampa med vatten i....á 2000:- !! 1000:- i självrisk......UTAN att fylla i några som helst papper ! :)

Blev BadToy glad då? :crash

Flagga skrev:
Borde det inte egentligen gå på "Barnägarens" drulleförsäkring? Som förälder är man väl ansvarig för vad barnen ställer till...?
Hon har ingen tyvärr... Sen var jag minst lika skyldig själv till det hela. Hade bara ingen aning om att en 2-åring kunde kasta en jonglerboll så hårt att det skulle kunna trasa sönder ett högtalarmembran. De är starka de där små krabaterna.

Du har inte separat försäkring på högtalarna? Det har jag eftersom bekantas barn brukar vara hemma hos mej, har även en drulle om andra saker skulle gå sönder.

Men bara för att man är överförsäkrad så händer det aldrig något. Kan va bra och tänka på om man är rädd om grejjorna.

Tog kontakt med försäkringsbolaget och fick reda på att jag visst hade allrisk utan att ens veta om det :).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT