Högskoleprovet.

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Är det fler än jag som ska genomgå en dags intensiv provskrivning imorgon?
Bara lite nyfiken.

Re: Re: Högskoleprovet.

skrev ett -95 med 1,2 som resultat...
de va inget vidare att sitta där heeeela dagen...

jo. bläh. fyfan. och om jag inte får högre än 1.3 har jag gjort det i onödan. jag villintevillintevillinte göra högskoleprovet igen. fast det går kanske ändå, det är ju inge fint hoj-väder.

anja skrev:
jo. bläh. fyfan. och om jag inte får högre än 1.3 har jag gjort det i onödan. jag villintevillintevillinte göra högskoleprovet igen. fast det går kanske ändå, det är ju inge fint hoj-väder.

Jag ska också göra om det, det är sista chansen jag ger det. Måste höja jag med. men som sagt det är för kallt för hoj så det lär inte inverka.

Jag äter hellre fiskbullar än skriver högskoleprovet! :zpy Sökte på betygen och kom in. Mycket mindre pressande!! :D

/Fröken student

Jag skulle behöva få ett mått på min dumhet. Jag ska skriva ett sånt där nån gång.

Det var mycke negativt i den här tråden, så jag får väl försöka balansera upp det lite.

Det är ju hur kul som helst när man får jobba lite med det man har innanför pannbenet. :) :p

Men så har det åxå gått bra för mig när jag skrivit.

/lastu

lastu skrev:
Det var mycke negativt i den här tråden, så jag får väl försöka balansera upp det lite.

Det är ju hur kul som helst när man får jobba lite med det man har innanför pannbenet. :) :p

Men så har det åxå gått bra för mig när jag skrivit.

/lastu

Inte så att det har gått dåligt, men det har bara inte blivit tillräckligt bra. Det är hemskt.

watson skrev:
Jag äter hellre fiskbullar än skriver högskoleprovet! :zpy Sökte på betygen och kom in. Mycket mindre pressande!! :D

/Fröken student

Fiskbullar som är så gott. Jag tog igen tre års slappande på en lördag förmiddag. Högskoleprovet är kungligt!

Tips

Jag har gjort provet några gånger för att komma in på Universitet. Första gången kan det vara lite stressigt och förvirrande varför man bör göra det mer än en gång. Jag höjde 0,5 poäng från första till tredje gången, så det går att höja resultatet lite.

Några tips till er som skall göra provet kan vara att i NOG delen alltid täcka över de alternativ som ni inte läser, alltså att täcka över a,b och c när ni läser d. Hjärnan kan luras lite och blanda ihop alternativen även fast man inte fokuserar på dem.
Jag märkte oxå att det kan underlätta att läsa texten först och sedan svara på frågorna i Svenska läsdelen men att göra tvärt om i engleska delen.
Kika lite på.... eh... på.... fanken jag har glömt vad det heter. Ord som står i början av andra ord. T.ex. inter-, tekno-, multi-, semi-, osv. Det kan vara bra att ha lite koll på sådana ord så att man vet betydelsen. Det är mycket lättare att härleda orden i ordförståelsedelen om man kan dem.
Se oxå till att käka en vettig lunch. Mycket näring men inte för tung mat så att man blir dåsig.

LYCKA TILL!! :tummenupp :tummenupp

PS! Glöm inte körkortet så att du kan visa att du är du DS!!

Last edited:
passar på att låna tråden lite och frågar om nån har tagit ett "masters degree in camebridge english"? ska göra det lite senare i vår så det vore kul att veta ungefär vad som kommer(det var ju trots allt ganska dyrt att få göra det)

Felix skrev:
Jag var skitkass på det men jag är rätt korkad med

Du kan trösta dig med att resultatet på Högskoleprovet inte har speciellt mycket med intelligens att göra... :skrämd

johanp skrev:
passar på att låna tråden lite och frågar om nån har tagit ett "masters degree in camebridge english"? ska göra det lite senare i vår så det vore kul att veta ungefär vad som kommer(det var ju trots allt ganska dyrt att få göra det)

Jag har inte gjort det än, men det är obligatoriskt på min linje. tror det blir nästa år... Vet inte mkt mer än att det är rätt avanserat :(

Funderade lite på att göra HS provet iår men får vänta till nästa!

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back