Högglanspolera fäljarna??

Ninjagirl

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
*SÅLD* Letar ny Ninja
Tycker det är skit snyggt med högglanspolerade fäljar!! vet nån vad det kostar att lämna in till nån firma? Tips på bra firmor??? :hej :squid

Fälgfixarna... men kolla med några hojfirmor nära dig om dom har tipps, eller gör det själv!

Ninjagirl skrev:
Tycker det är skit snyggt med högglanspolerade fäljar!! vet nån vad det kostar att lämna in till nån firma? Tips på bra firmor??? :hej :squid

Hör med K-G MC & Racing på Ludvigsbergsvägen här i Sundsvall.... snackade med dom i våras om en polering, men dom hade på tok för mycke jobb då.
Mycke bil fälgar som ska riktas då, alla kommer på att fan snart ska man ju lägga om däck.
SÅ om du lämnar in nu i höst så fixar dom det nog, men det kan nog bli en slant e ja rädd.... tidsödande.

Lycka till!!

Polera själv?? Icke!!

Ja lade ner 24 tim på min bakre sucka fälg för att få den polerad. 24tim effektiv tid!! Kom inte ens halvväg,, så mitt tips e att lämna in dom till intera,, ligger i vätsberga (sthlm)
Ja skippade att polera dom,, ja lackade dom i titan isället,, d e tydligen ett helvete o hålla dom snygga.
Men lycka till :hej

Ett tips är att vaxa fägarna med hårdvax. Polarens fälgar har hållt glansen i 2 år nu, så det verkar funka

Ska du bara polera fälgbanan så gör det själv. Gör du rätt fixkar du en fälg på en dag. (en lång dag, men ändå...)

Ringde å kolla med detta företag Stockholms metallsliperi dom skulle ha 2600:- per fälg... blanka å fina som speglar...

Kan man inte göra en dubbe och sätta upp skiten (fälgen) i svarven och polera? Ska man bara polera fälgbanan så funkar det ju...

Jag har kollat liknande frågor på www.katanaplanet.com där jag brukar snoka runt lite.

Börja med att maskera däcken med vanlig maskeringstejp, skaffa färgborttagningsmedel typ "Bums" och pensla på , låt verka , skrapa av färgen när den löst upp sej (inte med nåt hårt för då kan det bli repor , ta typ en gummiskrapa eller nåt) tvätta av fälgen , upprepa detta tills all färg är borta på dom ställena där du vill ha bort den.

Under färgen så ska fälgen tydligen redan vara ganska blank enligt vad jag hört ? Sedan springer du iväg och köper Autosol kromglans (finns på välsorterade bensinmackar mm) och så är det bara att sätta igång att puttsa och gnida tills önskat resultat uppnås :)

Har inte prövat denna metod själv ännu så jag vet ju inte om det är så lätt ? men det här är vad jag har hört i alla fall , hoppas det är till nån hjälp :hej

Skärp er! vi polerade polarns fälgar med våtslip (fina papper) Då hade båda hojar med centralstöd och min stod på sitt med bakhjulet i vädret, Jag varvade på 2:an och han la sina däck, ett i taget mot mitt och då var det bara att hålla pappret stilla, med vatten förståss! 10 min!!!!!

Teo skrev:
Skärp er! vi polerade polarns fälgar med våtslip (fina papper) Då hade båda hojar med centralstöd och min stod på sitt med bakhjulet i vädret, Jag varvade på 2:an och han la sina däck, ett i taget mot mitt och då var det bara att hålla pappret stilla, med vatten förståss! 10 min!!!!!
ja det vart säkert skitsnyggt :rolleyes: har inte fallskärmen väcklats ut dom senaste 4hoppen eller :confused:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...