hög fart förbi farbror blå

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Om man passera en hastighetskontroll med runda 70-100kmh för hög hastighet blir blå lite elak, han gick ut i vägen men höjde inte ens handen eller riktade lasern imot en, men chansen finns att dom han läsa av reg skylten.

vad är då lämpligast att göra:confused:

Misstänker att du har hojen ute till försäljning och det var någon av alla spekulanter som var ute och provkörde den.

Mao. inget du behöver oroa dig för:)

/Magnus

Ingenting. Bara kör vidare och var nöjd.
Skulle de höra av sig är det bara att blåneka då de aldrig kan bevisa att det var du som körde.

Men kan väll inte bara öppna dörrn å svara med "vet inte" det lägsta man måste komma med är väll att nån provkört hojen och lånat ens utstyrsel och man vet ej vad karln heter,bor eller har för nr?

Sammt om man blir flaggad dan efter så duger förklaring att karln lånade ens mc kläder vid körning dan före?

Last edited:
men det var ju inte du som körde då.. vem var det som körde då? inte vet du.. provkörning.. dom kan yrka o yrka... men det var ju inte du.. lugnt!!

Vänd, kör tillbaka

och ta ditt straff som en karl, finns det säkert alltid någon jöns här på forumet som tycker.:va

Som sagt.. dom kan inte bevisa att det va du! och du har ingen skyldighet att ange dig själv heller så det är bara blåneka :tummenupp

ahh hoppas det stämmer, det lustiga var att blå inte ens såg ut att vilja ge ett vettigt försök till att stoppa, lunkade liksom sakta ut i vägen tittandes neråt med lasern hängades...verkade som han redan gett upp innan han ens försökt...hehe tänker på en artikel i tidningen häromdan där polisen sa att mc-folk oftast körde bara förbi och att dom inte kunde göra nåt:yoparty

Men fick också en tankeställare, har funderat ett tag nu på hayabusa eller b-king och efter dagen där jag insåg att min maskin inte är snabb nog för blå så är saken bestämd åker till handlarn i grannkommun på fre då båda finns där:)

ahh hoppas det stämmer, det lustiga var att blå inte ens såg ut att vilja ge ett vettigt försök till att stoppa, lunkade liksom sakta ut i vägen tittandes neråt med lasern hängades...verkade som han redan gett upp innan han ens försökt...hehe tänker på en artikel i tidningen häromdan där polisen sa att mc-folk oftast körde bara förbi och att dom inte kunde göra nåt:yoparty

Men fick också en tankeställare, har funderat ett tag nu på hayabusa eller b-king och efter dagen där jag insåg att min maskin inte är snabb nog för blå så är saken bestämd åker till handlarn i grannkommun på fre då båda finns där:)

Hmmm,är det hojen eller föraren som inte är snabb nog?

Henrik

Precis när du ska passera drar du upp den så högt så dom inte ser skylten :) Eller ställer dig upp med ena benet på ena pinnen och den andra trycker du upp framför skylten där bak =) Får dom se lite akrobatik åsså :D

hehe jojo klev ur gipset förra veckan efter att delat knäskålen så akrobatik är uteslutet:gnissla

Och ang förare/hoj så saknar hojen rätt mycket förutom på höga varv sammt har ingen topphastighet som duger:( Sen är det fullt naturligt att vilja klättra högre på skalan, har alltid varit samma saker med bilar,snöskotrar osv..mycket vill ha mer:yoparty

Haha kawareklamen är så skön!
Tänk om nån verkligen lyckades med det i sverige, att ge polisen high5 och bara köra vidare...

:D

//Dio

Jag instämmer med de andra. Polisen har bevisbörda och har inget att gå på. I tingsrätt/domstol skulle det aldrig hålla med att bara ha sett "dig" köra!

Du kan ju alltid ringa och fråga.. Du kanske kan få pengarna tillbaka :va

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage