Hårtrimmer, men vilken?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Är på jakt efter en ny trimmer. Den förra var en billig jävel alà ÖB men nu är jag ute efter ngn som är lite bättre. Förslag?

Maxpris 500 pix!

Tror jag har en Babyliss, tror jag gav 600 för den.
Har flugit i golvet några gånger o inte gått sönder ännu.
Batteriet räcker länge.

:tummenupp

Philips har ett par modeller för under 500kr. Funktionen är helt ok men de är en aning plastiga.

Kör också med Babyliss. Bara nöjd. Minns inte vad den kostade men den funkar fint både till hår och skägg. Använts mest till det senare. Presis som Paser säger så håller batteriet länge. Har dock inte slängt den i backen :)

Philips har ett par modeller för under 500kr. Funktionen är helt ok men de är en aning plastiga.

Moser är däremot allt annat än plastig. Den är gedigen och rejäl och nästan "för seriös" om man bara ska använda för att trimma vid enstaka tillfällen. Mosern är en "arbetsmaskin" och ett bra val om man tex snaggar sig själv flera gånger i månaden.....
Men tyvär endast nätdriven.

Knalla in på teknikmagasinet och känn efter och lyssna när den jobbar så förstår du vad jag menar med "seriös" maskin.
360203.jpg

Last edited:
Nu sist så rakade jag mig med en Babyliss. Men den verkade inte få grepp om mitt hår. Håret bara gled iväg så att den bara klippte lite, lite i taget. Vilka modeller ska man sikta in sig på isf?

Mosern verkade bra, får dra iväg och klämma lite på en sån.

Nu sist så rakade jag mig med en Babyliss. Men den verkade inte få grepp om mitt hår. Håret bara gled iväg så att den bara klippte lite, lite i taget. .

Med mosern kan du dra en repa tvärsöver skalpen oavsett kallufs utan att fastna och "tugga" som de billiga plastiga batteridrivna maskinerna..

...men så är ju mer HÅRklippningsmaskin än skäggtrimmer..
Den är ju inte like smidig som de små maskinerna om du mest skall använda den för att trimma skägget och polisongerna..

Nu sist så rakade jag mig med en Babyliss. Men den verkade inte få grepp om mitt hår. Håret bara gled iväg så att den bara klippte lite, lite i taget. Vilka modeller ska man sikta in sig på isf?

Mosern verkade bra, får dra iväg och klämma lite på en sån.

fukta håret lite så funkar det kanon, då flyger det inte hår överallt heller...

googlade lite snabbt, tror det är en Babyliss e707mse jag har :va
Ser ut som på bilden iaf:
15425111.jpg

Jag kör också på nån pissbillig Babyliss.
Funkar helt ok, men min har faktiskt ingen vidare batterikapacitet.
Sen är det stora problemet att den inte går ställa lagom långt, antingen tar jag bort skägget eller lämnar ganska långt, vilket är nästa steg, med räfsan på.
Dessutom är det jäkligt tricky att få det jämnt, ser mest ut om jag har skabb i ansiktet, eller är med i den klassiska limma-hår-på-ansiktet-Beavis-and-Butthead-episoden.
Så det brukar sluta med att jag tar bort allt ändå.

Växer ju tillbaka på nån dag... jävla skäggmonster man är...:gnissla

Hade en philips nånting för en femhundring förr. Hade den jäkla maskinen i 6års tid utan något problem whatsoever. Helt klart prisvärd iaf.. Var lite "slö" mot slutet iofs...

KÖP DEN HÄR Bästa skiten som finns :fakta

Moser är . ........

:rolleyes: :nicka

Moser är THE SHIT helt enkelt jag har haft 2st den första gick sönder då jag tappade den i ett klinkersgolv då gav sig kamfästet tyvärr!

Det är ett jävla vrid i den också, nästan så den knycker av handleden på en när man slår igång den :yoparty :mad: (Det sista här är kanske lite överdrivet)

Last edited:
Det blev Mosern. Känndes lite mer gedigen än de andra jag fick klämma på. Tack för hjälpen gott folk!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti