Hårklippare

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Jag har ett bekymmer, det gäller hårklippare. Under de senaste åren så har jag haft 4 olika hårklippare i min ägo varav en har varit riktigt bra. Den köpte jag i Ullared för 149:-. Den näst senaste var en babyliss, med en bild på Magnus Samuelsson på förpackningen. Redan då skulle man väl ha kommit på att detta inte var något att ha. Men en sådan blev det och den klippte inte håret alls. Så i onsdags köpte jag en Braun och de i affären sa att det var den bästa som finns på marknaden, säger de alltid så?! Det tog 30 min att klippa mitt hår, hade ca 5 mm och det skulle ner till 3 mm. Hade nog gått fortare med en sax.

Så nu undrar jag om det är någon här som har något bra tips på en hårklippare?

Sedis

Kan vara ett alternativ men antar att en jordfräs är väldigt dyr...:-)

Tändare, tar 3 sekunder så har du inget hår på skallen mer!

Kostar ungefär 10kr för en tändare och den kommer räcka länge till att klippa håret.

Kan du inte lägga upp en bild på dig efter att du testat den metoden?
Är lite nyfiken på hur man gör för att slippa brännskadorna..:-)

Sedis skrev:
2429167 Kan du inte lägga upp en bild på dig efter att du testat den metoden?
Är lite nyfiken på hur man gör för att slippa brännskadorna..:-)
Jag sa aldrig att du blir vacker (vackrare? ;) ) av att fixa frillan med tändare.

Pröva och se vad som händer, glöm inte att filma och lägga upp det här sen!

Ska snart testa, får väl sätta mig på pallen och be sambon använda tändaren..:-) Hon är ju min frisör!

Bli vackrare? Njaa, blir nog ingen direkt försämring efter att ha testat detta!

Sedis skrev:
2429110 Hej!

Jag har ett bekymmer, det gäller hårklippare. Under de senaste åren så har jag haft 4 olika hårklippare i min ägo varav en har varit riktigt bra. Den köpte jag i Ullared för 149:-. Den näst senaste var en babyliss, med en bild på Magnus Samuelsson på förpackningen. Redan då skulle man väl ha kommit på att detta inte var något att ha. Men en sådan blev det och den klippte inte håret alls. Så i onsdags köpte jag en Braun och de i affären sa att det var den bästa som finns på marknaden, säger de alltid så?! Det tog 30 min att klippa mitt hår, hade ca 5 mm och det skulle ner till 3 mm. Hade nog gått fortare med en sax.

Så nu undrar jag om det är någon här som har något bra tips på en hårklippare?

Sedis

När du klipper, trycker du ner maskinen i hårbotten ordentligt då? Jag får ofta kunder som har knöktjock hår och vill bli rakade (jobbar fn i min fars hårsalong). Med tjockare hår så blir man bara luggad av maskinen om man inte tar i och pressar ner maskinen ordentligt.
Har tyvärr inget förslag på maskiner för de vi använder är salongsmaskiner av det dyrare slaget. Det låter som om det kan ha varit tekniken som du använder som var fel bara (?)

Nursey skrev:
Jag får ofta kunder som har knöktjock hår och vill bli rakade (jobbar fn i min fars hårsalong).

så man kan bli klippt av Nursey :), vilken salong e de?

se till att få provision på nya kunder :tummenupp

Fick tipset angående Moser som finns på Teknikmagasinet på ett annat forum, blir nog en sådan...:-) Ful men bra tydligen!
Det svåra är att de flesta nya klippare har en distanskam som man justerar genom att trycka eller vrida på något på klipparen. De funkar inte riktigt på mitt hår verkar det som. Andra klippare som har distanskammar som man byter beroende på vilken längd man vill ha fungerar bättre.

hehe, köpte en riktigt billig på överskottsbolaget.. 49 spänn...
Den har jag använt 5-6 ggr nu men den börjar bli lite slö.. men helt ok för de pengarna..

Ismannen skrev:
2429771 Köpte min klippare på claes olsson, 129 spänn.
Funkar kanoners :tummenupp

samma för mig.
har funkat felfritt för huve i ca 10+ klippningar o ett antal mer på hakan :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon