Hårdrock förbjuden

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
En dokumentär om att vara hårdrockare i Irak.

Firas drömmer om att få ha långt hår och kunna headbanga utan att bli gripen för det. I Irak är all hårdrock förbjuden. Man kan hamna i fängelse för att spela amerikaniserad musik. Heavy metal, som anses vara djävulsdyrkan, är direkt farligt att syssla med.

– I Bagdad kan man bli skjuten för att man har på sig en Iron Maiden-tröja.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article6149048.ab

[YOUTUBE-ID]QTJ1Ki4OM-g[/YOUTUBE-ID]

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article6149048.ab

Det var lite irak-varning på Sverige på 80-talet :D

[YOUTUBE-ID]xA_rOS3U15I[/YOUTUBE-ID]

Asg...what the fuck!! :D Jävla människor det finns..apropå 100 höjdare klippet

Att vara tonåring och bög i Iran verkar inte heller helt uppskattat.

http://portland.indymedia.org/en/2005/07/321936.shtml

361CDD20-58D8-4722-872D-6DB4C741344B

iran-gay-teens-hanging.jpg

TS@: Såg hela dokumentären nyss och den var faktiskt intressant. Bara för att man tycker om en musikgenre som inte passar den muslimska kulturen är sick ass. Leva i oro för det också, jisses. Religion är skit.

Att vara tonåring och bög i Iran verkar inte heller helt uppskattat.
Fy fan. Hängning för att man inte följer en påhittad bok..

Lite skillnad på den inställningen och den vi har i sverige...

Var det inte någon som fick det sjukklassat att vara hårdrockare i sverige?

Han ville kunna sjukskriva sig för att gå på spelningar när suget blev för stort? :va

Han ville kunna sjukskriva sig för att gå på spelningar när suget blev för stort? :va

tror det, han var tvungen för att åka på spelningar osv.

Jo fer fan, han bor i Hässleholm. Har träffat honom ett par gånger, även sett intyget han fick. Kul som fan :D
Han är seriös med sin livsstil :yoparty

Dom där snarorna såg inte ut att funka så bra heller, snarare strypning än knäckning av nacken :(

:nicka Folkets opium!

Ja vad jag läst så fick de fick stå på ett lastbilsflak som sedan kördes undan. Så den ringa fallhöjden gjorde att de ströps, vilket enligt vittnen tog runt en halvminut innan de vart stilla, bindlarna åkte som synes upp. Så det sista de såg var varandra dingla.

Människan är ofattbart grym

Last edited:
Det är väl inte det i något religiöst land.....:näsblod

Jag vet inte vad jag tycker sämst om, när du aldrig kan skriva något själv utan bara postar en massa länkar eller när du försöker lista ut något och kommer fram till sådan här smörja. Det är väldigt få länder, även religiösa, som man hänger barn som snuskat sig i och det är opassande att lägga in listiga och lustiga kommentarer med "passande" smiley till bilder på hängda barn.

Det är väldigt få länder, även religiösa, som man hänger barn som snuskat sig i

Du kunde liksom inte lista ut att jag menade lite mer vidsträckt än just hängning, ex. Svenska kyrkan har inte varit speciellt förtjust i homosexuella.

lägga in listiga och lustiga kommentarer med "passande" smiley till bilder på hängda barn.

det var varken en listig eller lustig kommentar utan fakta, om jag inte fattat helt fel om religioner men du kanske kan upplysa mig om en religion som talar om eller behandlar homosexuella på ett bra sätt.

Smileyn var exakt vad utger sig den för att vara.

Last edited:
Du kunde liksom inte lista ut att jag menade lite mer vidsträckt än just hängning, ex. Svenska kyrkan har inte varit speciellt förtjust i homosexuella.

det var varken en listig eller lustig kommentar utan fakta, om jag inte fattat helt fel om religioner men du kanske kan upplysa mig om en religion som talar om eller behandlar homosexuella på ett bra sätt.

Smileyn var exakt vad utger sig den för att vara.

Att du jämför svenska kyrkan med deras homobiskopar och bögbröllop med Iran befäster snarast bilden av dig som oerhört ignorant och arrogant, för så okunnig är ingen.

Att du jämför svenska kyrkan med deras homobiskopar och bögbröllop med Iran befäster snarast bilden av dig som oerhört ignorant och arrogant, för så okunnig är ingen.

För att få en saklig bedömning får vi nog begära en redogörelse av ett antal homosexuellas möte med Svenska kyrkan under, säg, de senaste 60 åren, vad som upplevs otrevligt osv. är relativt, det behöver inte gå så långt som hängning för att det ska vara otrevligt osv.

Ja vad jag läst så fick de fick stå på ett lastbilsflak som sedan kördes undan. Så den ringa fallhöjden gjorde att de ströps, vilket enligt vittnen tog runt en halvminut innan de vart stilla, bindlarna åkte som synes upp. Så det sista de såg var varandra dingla.

Människan är ofattbart grym
Ja, i synnerhet som deras brott var kärlek :huvet

*/ ?>
Back