hårdhet på slicks

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag funderar på att köpa slick antingen metzeler lr dom nya pirelli ..vilka ska man välja? och vilken hårdhet
 
Jag kommer prova både med K0/k1 fram och K1/k2 bak när det gäller Metzeler.

K0/K1 kan ju behövas nu på "våren" när det inte är speciellt varmt, sen hoppas jag på att K1/k2 är "the way to go" ...

Typiskt Anderstorp skulle jag "tro" att K0/K1 är det "man vill ha" på en 1000cc åtminstone...hoppas jag ;) lite info från DonQ om däck

Kommentar från Ingemar Stockgård:

Björn Saete körde på alla tre. K0 bak tar slut direkt och har de varit varma
en gång så var deras grepp och livslängd slut. K0 fram funkade bra utom
när de var varmt ca25°, på Anderstorp de tuggade de slut direkt. Björn
körde oftast K0 / K1 fram o K1 bak på kval o race. Han körde K2 fram o
bak på fri träning o de höll mkt bättre o han gillade greppet oxå.

Vi hade en K0 bak på min R1 på ERF kvalet 45 min i höstas och det hade
aldrig räckt ens två timmar under race. ( vi körde SC2 under racet ).

Jimmy o Peter Lindén var mkt positiva till K2 grepp i förhållande till
livslängd.


//håkan
 
En brasklapp är ju att Anderstorp, den text som Håkan refererar till, äter däck och framförallt framdäck lite mer än andra banor. Åtminstone på 250.
 
Gustav O skrev:
2045882 En brasklapp är ju att Anderstorp, den text som Håkan refererar till, äter däck och framförallt framdäck lite mer än andra banor. Åtminstone på 250.

det är nog inte bara 250 det gäller :7peta det är inte bara de lätta hojarna som har nån sorts kurvhastighet :hihi
 
håkan skrev:
2046053 det är nog inte bara 250 det gäller :7peta det är inte bara de lätta hojarna som har nån sorts kurvhastighet :hihi
Skrev så för att friskriva mig lite eftersom jag inte visste med säkerhet om de andra klasserna även om jag antog att så var fallet. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top