Hårda skruvar till dubbdäck.

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Halloj,
har fixat ett par dubbdäck till årets iskörning.
Det är ett par begagnade slicks som någon har borrat hål i och
monterat nerslipade bultar och muttrar med brickor på.
Men nu till problemet, de flesta av dessa bultar ute på sidorna av bakdäcket
har gått av, då undrar jag om någon vet var jag kan få tag på m6/m8 bultar med
hållfasthet 12.8 helst rostfria. Eller har ni något annat tips på bult/skruv? :va
Däcken är till en 600 stunthoj, 120 bredd fram 180 bredd bak, så endurodubba är inget
alternativ.

Mvh :)

Jag har dubbat över 20 uppsättningar däck till olika folk och provat mig fram sedan 2007. Jag använder mig av försänkta m6x30 av 10.9 kvalité, funkar kanon. M8 är för grovt det blir för mycket vikt. Kolla i min tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?259056-Isk%F6rning-med-sporthojar!!!&highlight=

En fråga till dig som gjort många dubbar, hur slipar du ner dom? Sitter du å nöter på en bandslip eller?
Jag köpte en uppsättning som kanske du har gjort, sitter samma skruvar i som du beskriver... Men skulle vilja få till bättre vinkel på skruvarna så dom blir vassare. Dom flesta på bakdäcket var ganska trubbiga...
MVH

En fråga till dig som gjort många dubbar, hur slipar du ner dom? Sitter du å nöter på en bandslip eller?
Jag köpte en uppsättning som kanske du har gjort, sitter samma skruvar i som du beskriver... Men skulle vilja få till bättre vinkel på skruvarna så dom blir vassare. Dom flesta på bakdäcket var ganska trubbiga...
MVH

Jag slipar dessa för hand i en bandputs. Har tillverkat en jigg av ett vinkeljärn med ett fastsvetsat plattjärn på där jag borrat ett 6 mm hål i. Så får man ju samma vinkel och längd på alla skruvar. Efter x antal skruvar får man flytta jiggen i sidled då bandet slits. Men ska man bara fina till spetsen lite så går det fort med rätt grejor förstås. Lite tråkigt bara att demontera alla skruvarna. Lägg upp lite bilder på däcken får jag se om de känns igen!

Bifogat

• Dubb%20002.jpg
    Dubb%20002.jpg
    9 KB · Visningar: 490
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!