Hållbar garagekompressor

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Hoj
2006 KTM 625smc
På jakt efter en bra garagekompressor

Den jag har nu har havererat efter inte allt för mycket användning dock kosta den väl en tusing från jula så man kan ju inte förvänta sig allt för mycket. :D

Är nu på jakt på en ny som HÅLLER vad ska man satsa på? Behöver ju inte vara speciellt stor för garagebruk. :tummenupp

Har ni nå tips?

Tack på förhand :banana

I vårt gemensamma garage med ca 30 hojar så har vi sedan många år en biltemakompressor. V-twin förstås! Den har hör och häpna funkat klanderfritt. Den är dock inte av samma modell som biltema säljer nu. Vår har axelkoppling. De tvåcylindriga modellerna som de nu säljer har remdrift, dock verkar de nuvarande ha gjutjärnscylindrar vilket ju är bra. Vår har alucylindrar.
Vi kollar dock olja samt tappar av kylvatten regelbundet, den verkar dock inte dra ngn olja, jag har aldrig behövt fylla.

Jag har också en biltemakompressor som funkat problemfritt i flera år nu. dock en mindre och enklare variant än Jörgens, men den funkar bra för mina behov:)

Vi har en kompressor från Duab i vårt garage (motsv. denna) och den har funkat klockrent i 4-5 år nu, så det verkar vara helt OK kvalitet på kompressorer från Duab.

köpte en på Harald nyborg som heter Monzun en italiensk är nog 10 år nu

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...