Hålla på principer eller "hora"?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hur hårt ska man hålla på sina principer?

Förra veckan började jag på ett nytt jobb. Trevliga arbetskamrater och en trevlig chef. Idag kom han och sa att han uppskattade om jag inte hade ringar i öronen på jobbet och helst såg att jag tog bort dom på arbetstid.

Ska jag ta bort dom eller är det värt att leta nytt jobb för att "vara sig själv"? Det är ett schysst jobb med dugligt betalt och som sagt bra kollegor.

Det är väl bara du som vet om det är så bra jobb att du kan "hora" lite för att vara kvar

Det beror nog på hur mycket du gillar det nya jobbet. Situationen kan bli ohållbar om du börjar med att vara anti.

Blir nyfiken på vad du har för ringar, är dom extrema?

Vad är det för jobb?

Hade väll varit smidigt om sheriffen hade tagit det där med dig på anställningsintervjun.

Last edited:
Om Du känner att det är en för stor uppoffring att trixa in/ur prylarna en gång om dagen, då skall du självklart söka ett nytt jobb. Vad är det för typ av jobb?

Eftersom man är företagets ansikte utåt så tycker jag man skall förmedla den blid dom vill få fram vad gäller kläder och smycken,det handlar om repekt.

Dom betalar dig för att göra ett bra jobb OCH representera företaget på det sätt dom vill,bara att finna sig i det och vara sig själv när man är ledig.

Ett företags anseende bedöms inte enbart på arbetsinsats,även hur man presenterar det när det gäller att få nya kunder.

Min åsikt,krävs det kostym så har jag kostym även fast det inte är jag.

Henrik

Men i detta fallet hade väl plåtninklas fläsktunnlar redan när chefen anställde honom. Har det inte kommit upp på intervjun så...

Tycker du ska ta ett nytt snack med chefen och fråga varför han anser det. Vem tar anstöt av det, arbetskamraterna? Era kunder?

Om du nu har direkt kundkontakt på så sätt, inte vet jag.

Du kan ju även fråga varför han inte nämde det på arbetsintervjun.

Sen får du väl ta ställning till hur du vill göra efter det, tycker jag iaf!

Vilket innebär "kundkontakt"

My bet är att du inte hade pynt på dig vid anställningsintervju...

Du vinner inte. :) Det har jag alltid.

Sen får du väl ta ställning till hur du vill göra efter det, tycker jag iaf!

Jag vill ha dom i men precis som Biltmore skriver är det ju inte topp på arbetsmarknaden nu.

Äsch. :mad:

Jobbet är som fastighetsskötare.

ok.

vad gäller principer (för min egen del):

enda principen jag har, är att inte ha någon princip.

vad är viktigast; ha jobbet kvar (eller åtminstone en chef som inte klagar i tid och otid och bara ser en chans att få sparka dig ganska så snart) eller att få vara dig själv till 100% no matter what?

Jobbet är som fastighetsskötare.

Då ska det ju inte vara några problem. Hade du knegat som fastighetsmäklare i finkostym eller varit bankchef, hade det kanske varit knepigare läge beroende på gamla fördomar och traditioner :) Men det finns ju t.o.m. folk som jobbar i regeringen och har hästsvans, så vad fan... :D

så man är hora om man tar bort sina ringar bara för att chefen säger det?

inget påhopp på TS, men om du är så "dum" att du ens överväger att säga upp dig p.g.a. att chefen har vissa önskemål skall du nog sluta med en gång.

smycken är ungefär som kläder de är något man vill se bra ut i och trivas i. om man har sådan utstickande smak så man har ringar i öronen så kan vissa haka upp sig på det (t.ex. äldre och annat oförstående folk). detta betyder ju inte att chefen inte gillar ditt utseende privat sett utan enbart som en representant för företaget.

Nyfiken som jag är så kikade jag i din profil och såg att du hade mer ringar en i öronen, ni kanske kan göra en deal? Bort med skrotet som är i ansiktet och behåll dom i öronen.

Om du trivs på jobbet så spelar det väl ingen roll om du har smycken eller ej?

Du kan ju vända på det. Är det bättre att inte trivas på jobbet o kunna se ut som man vill?

vad händer om du tar ur metallen och svidar upp dig i en armani och dyker upp på jobbet ? Kommer han/hon knorra om din propra stil med?Tycker du skall prova detta och när han/hon frågar om din nya stil så frågar du om det är okej att ha en liten näsring istället :D Vaktmästare skall ha ett stuk som ditt. Min åsikt!

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back