Håldiameter på strypringar rf600 Suzuki?

955

Medlem
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Daytona 955
Hej allihopa.
Familjen har köpt en Suzuki rf600r -96 klassad som A2,
men strypringarna är borttagna.
Jag tänkte vara lite annorlunda än alla andra och sätta tillbaks dom då den skall användas till att ta A2 kort. Men tidigare ägaren värderade inte dessa nog högt för att spara dom.

Vilken diameter är det på hålet till 25kw?

Brickorna kan jag göra själv. Ni som har liknade hoj kan även skriva era diametrar här så kanske jag kan lägga mig nära nog om ingen vet.
Skriv gärna ni som har 35kw med.
Tack på förhand.

Får du inga bättre bud så är originaleffekten 100hp
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/suzuki/rf600/1993/

Men för att göra det enkelt, du vill minska effekten från 100hp till 25kW/33hp. Det betyder att genomströmningsytan bör vara ca 33% (för 33hp)av genomströmningsytan idag.
Det betyder att genomströmningsdiametern på brickan bär vara ca 0,33^0,5=ca 0,57 x innerdiametern Dfgi på förgasargummina.
Och för 35kW=47hp (47/100)^0,5=ca 0,68 x innerdiametern Dfgi på förgasargummina mellan förgasare och motor.
Jag skulle sätta strypbrickorna mot motorn, så långt från förgasaren som möjligt.
Lycka till ! :)

Last edited:
Den hojen är inte godkänd för A2 kort. Ursprungseffekten är över 70kw.

Vad jag har förstått så får den inte reggas som 35kw då effekten överstiger 70kw. Men då den redan är reggad som 25kw så borde a2 gå fint på den hojen. Men jag får väl läsa på lite.

Vad jag har förstått så får den inte reggas som 35kw då effekten överstiger 70kw. Men då den redan är reggad som 25kw så borde a2 gå fint på den hojen. Men jag får väl läsa på lite.

Du har fel så ja du får läsa på. Det handlar inte om en registrering, det är inte så man kan vara snabb och registrera om den tidigt och då blir den laglig som a2. Om hojen har ursprungseffekt högre än 70 kw kan den inte användas av någon med A2-behörighet, punkt slut. Det handlar bara om föraren har behörighet för hojen, aldrig om hojen är klassad på något vis.

Hej och tack för info.
Jag har läst på nu och får tyvärr hålla med om att ni har rätt.
Lita märkligt att få köra 35kw men inte 25kw, lite typiskt sverige.
Men ändå, har ni håldiameter så vill jag gärna veta.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back