Häst-Kraft

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Här är nya T-caten då , Köpte den lite sent kom jag på lite så här sent på året :)

Tanten fick provsitta:
5f751b550edcaa175f75f55657f586be_640_480.jpg

Nu till det roliga jag fick göra idag.

Eftersom jag har "tvingat" på tjejen ett par gånger att hon ska följa med mig på mc'n så var det hennes tur idag.

Hon och hennes polare kom fram till att det är min tur o testa deras intresse, Att RIDA !!! ( inte på de sättet ni tror)
Jag som är livrädd för hästar:näsblod efter många men och om . så gjorde jag det, Jag fick även bild bevis:yoparty

b9528a1ab946866d94e832f4e3818140_480_640.jpg

3ae4e574bfee516e19239847a0550c5b_480_640.jpg

e2b3a3a24a8180f2ed04b79ea0685437_480_640.jpg

7641abc03cafff6919648d1d9adc688f_640_480.jpg

Jag frågade tjejen en sak , det gick till så här ungefär :

Jag: Kan man stegra med hästen ??:confused:
Tjejen: Inte medvetet , man kan stegra om hästen busar lite med en ibland.o bla bla bla
Jag: Men kan man inte Wheeeeeela med hästen medans den springer fort?:yoparty
Tjejen:JÄVLA DJURPLÅGARE !!!!!:mad: :mad:

De va min dag de , Hoppas ni har en trevlig Halloweeeen !!!!

Mvh F

haha samma här faktiskt, tanten åkt med några ggr bakpå så förra veckan var man tvungen att rida polle:P

Vart får man tag på dom där brallorna som din tjej har på sig, jag vill ha likadana i blått, dom skulle matcha mina supermankalsonger :nicka

sexigt vurpollon:hihi
men vafan, starkt jobbat om du nu verkligen är livrädd för hästar!:tummenupp
själv red på sån här ridskola mellan 8 och 12 års ålder men sen slutade jag när jag upptäckte saker som lät roligare, gick snabbare och som INTE hade en egen vilja: motorcyklar!:D

Hoppas du inte är lika stel när du kör hoj och inte har fotpinnarna lika långt bak på foten, som du hade stigbygeln :rolleyes: :D ! Hojkörning och ridning har mycket gemensamt vet du!

Fattar inte varför man inte skulle våga sitta på en häst när man vågar köra hoj i 150-200!?

Hoppas du inte är lika stel när du kör hoj och inte har fotpinnarna lika långt bak på foten, som du hade stigbygeln :rolleyes: :D ! Hojkörning och ridning har mycket gemensamt vet du!

Fattar inte varför man inte skulle våga sitta på en häst när man vågar köra hoj i 150-200!?

Hur avslappnad ser hans dam ut på hojen? :näsblod :confused: :axlarnaigämnghöjdmedöronen

För bågen gör som man själv vill, och har dessutom inte 500kg muskler :rädd

IMHO är det en stor skillnad...hästen har en egen vilja och när jag själv vid ett fåtal tillfällen har lyckats äntra kräket är min vilja inte riktigt lika stor som hästens:D utom att gå ner ifrån kräket!! Att köra 150-200km med en häst känns mao inte så lockande....:tungan :smasha :gråta Jag har stor respekt för små chejer på 45kg som rider bestar på 400kg med ett "din jävel" när djuret får för sig att skrubba sidan mot ett träd...snälla fråga inte:huvet

Ferry-redb! Du har min respekt och beundran! Även om dina ögon mer lyser av "vafanharjaggettmiginpåochhurtarjagmigurdethärfortsomfannurå" så vet jag hur det känns:4skrika

Last edited:
Testade faktiskt samma sak i somras, jag gillade det.. Riktigt skoj var det!
Kontrasten blev enorm då vi gick en sväng genom ett endurospår. Så tyst och lugnt liksom..

Bifogat

• zzDSC_4269.jpg
    zzDSC_4269.jpg
    46.5 KB · Visningar: 98
"Ingen egen vilja" på motorcykel?
Har ni aldrig kört enduro?
Rida pålle är skoj.
Hubertusjakt FTW!

app app app:mattias STOR skillnad emot enduro!
Enduro= dött ting!
Häst= Levande!
Häst ser hare, häst skraj! Häst kastar av ryttare!:näsblod
Häst ser bil som låter, häst skenar! Och kastar av ryttare...:kryckor :nurse
Häst ser ?????spöken? Skenar, voltar framåt varpå ryttare hamnar under häst...ryttare :angel
Endurohoj ser hare! Kastar av sin förare....SBS:censored

Annars är det faktiskt kul att rida! På det där skräckinjagande cojoneskrossande sättet...:rolleyes: :eek:

Finns det verkligen ngn som rider Hubertus i sverige föv? Trodde engelsmännen hade såna däringa obskyra ideer för sig självt!?

jag glömde mc hjälmen :tummenupp

Den bilden togs när jag presis hade börjatrida , jag fick reda på det senare att man ska sitta på ett specielt sätt , Sen har jag varit livrädd för hästar hela livet tills igår då som de släppte , så kanske självklart att man e lite stel i början ?:)

Hur avslappnad ser hans dam ut på hojen? :näsblod :confused: :axlarnaigämnghöjdmedöronen

Hon e ju "dvärg" på den stora cyckeln , sen har hon tight skinnjacka på sig .. :tuttar

Ferry-redb! Du har min respekt och beundran! Även om dina ögon mer lyser av "vafanharjaggettmiginpåochhurtarjagmigurdethärfortsomfannurå" så vet jag hur det känns:4skrika

Hahaha :D visst ser man vad jag tänker på hehe .. Jag försökte hela tiden med : E de ingen annan som vill rida nu ?:va Hallå tjejer nån mer som vill rida o ha kul ??? men de gick inte så bra , dom tvingade mig o rida för en lång lång stund:jisses

Testade faktiskt samma sak i somras, jag gillade det.. Riktigt skoj var det!
Kontrasten blev enorm då vi gick en sväng genom ett endurospår. Så tyst och lugnt liksom..

Jag skulle vilja testa på sommaren igen , nu va de ju så halt för mig , sen halka hästen hela tiden också o de gjorde ju mig inte mindre nervös =) , hästen hade tydligen inte fått "vinterdäck" eller va de nu heter än :)

( Broddar tror jag det heter)

Last edited:
Back